Dle zákona o silničním provozu je nutné používat zadní mlhovky vždy za mlhy, silného deště a sněžení. Platforma Vize 0 však upozorňuje na to, že v zákoně není přesně uvedena přesná definice toho, co vlastně mlha je.  Zdroj: Pixabay.com

Dle zákona o silničním provozu je nutné používat zadní mlhovky vždy za mlhy, silného deště a sněžení. Platforma Vize 0 však upozorňuje na to, že v zákoně není přesně uvedena přesná definice toho, co vlastně mlha je.  | Zdroj: Pixabay.com

„Osobně doporučuji používat mlhová světla při dohlednosti pod 100 metrů. A zhoršené viditelnosti za mlhy je také potřeba přizpůsobit rychlost jízdy, což řada našich řidičů ne vždy udělá,“ říká Roman Budský z Platformy Vize 0. Zdroj: Archiv

„Osobně doporučuji používat mlhová světla při dohlednosti pod 100 metrů. A zhoršené viditelnosti za mlhy je také potřeba přizpůsobit rychlost jízdy, což řada našich řidičů ne vždy udělá,“ říká Roman Budský z Platformy Vize 0. | Zdroj: Archiv

Čeští řidiči by se také mohli adaptovat pomůcku od těch německých. Ti mlhovky používají, pokud dohlednost klesne pod padesát metrů. Zároveň nepřekračují rychlost 50 km/h, což platí i pro jízdu na dálnici. Druhým extrémním případem je prý ponechání zapnutých mlhových světel tam, kde to není potřeba. Zdroj: Pixabay.com

Čeští řidiči by se také mohli adaptovat pomůcku od těch německých. Ti mlhovky používají, pokud dohlednost klesne pod padesát metrů. Zároveň nepřekračují rychlost 50 km/h, což platí i pro jízdu na dálnici. Druhým extrémním případem je prý ponechání zapnutých mlhových světel tam, kde to není potřeba. | Zdroj: Pixabay.com

V Polsku a Itálii je například zákonem stanoveno, že zadní mlhová světla nelze používat, pokud je viditelnost delší než padesát metrů. V Anglii je to zase 100 metrů. Dobré je také mít na paměti, že přední mlhová světla nejsou povinná. Pokud je nimi vaše auto vybavené, smí se používat za stejných podmínek jako zadní. Zdroj: Pixabay.com

V Polsku a Itálii je například zákonem stanoveno, že zadní mlhová světla nelze používat, pokud je viditelnost delší než padesát metrů. V Anglii je to zase 100 metrů. Dobré je také mít na paměti, že přední mlhová světla nejsou povinná. Pokud je nimi vaše auto vybavené, smí se používat za stejných podmínek jako zadní. | Zdroj: Pixabay.com

„Pozorní by měli být i řidiči spoléhající na funkci automatického přepnutí světel pro denní svícení na světla potkávací. Před vjetím do mlhového oparu je nutno zkontrolovat, zda se tak skutečně stalo,“ upozorňuje Roman Budský. Zdroj: Pixabay.com

„Pozorní by měli být i řidiči spoléhající na funkci automatického přepnutí světel pro denní svícení na světla potkávací. Před vjetím do mlhového oparu je nutno zkontrolovat, zda se tak skutečně stalo,“ upozorňuje Roman Budský. | Zdroj: Pixabay.com

„Osobně doporučuji používat mlhová světla při dohlednosti pod 100 metrů. A zhoršené viditelnosti za mlhy je také potřeba přizpůsobit rychlost jízdy, což řada našich řidičů ne vždy udělá,“ říká Roman Budský z Platformy Vize 0. Zdroj: Archiv
Čeští řidiči by se také mohli adaptovat pomůcku od těch německých. Ti mlhovky používají, pokud dohlednost klesne pod padesát metrů. Zároveň nepřekračují rychlost 50 km/h, což platí i pro jízdu na dálnici. Druhým extrémním případem je prý ponechání zapnutých mlhových světel tam, kde to není potřeba. Zdroj: Pixabay.com
V Polsku a Itálii je například zákonem stanoveno, že zadní mlhová světla nelze používat, pokud je viditelnost delší než padesát metrů. V Anglii je to zase 100 metrů. Dobré je také mít na paměti, že přední mlhová světla nejsou povinná. Pokud je nimi vaše auto vybavené, smí se používat za stejných podmínek jako zadní. Zdroj: Pixabay.com
„Pozorní by měli být i řidiči spoléhající na funkci automatického přepnutí světel pro denní svícení na světla potkávací. Před vjetím do mlhového oparu je nutno zkontrolovat, zda se tak skutečně stalo,“ upozorňuje Roman Budský. Zdroj: Pixabay.com
5
Fotogalerie

Používání mlhovek je v Česku stále problém. Učit bychom se mohli od Itálie i Polska

V zákoně není přesně definováno, co to vlastně mlha je. Některé pomůcky bychom si molhli adaptovat třeba z Německa.

Dle zákona o silničním provozu je nutné používat zadní mlhovky vždy za mlhy, silného deště a sněžení. Platforma Vize 0 však upozorňuje na to, že v zákoně není uvedena přesná definice toho, co vlastně mlha je. „Osobně doporučuji používat mlhová světla při dohlednosti pod 100 metrů. A zhoršené viditelnosti za mlhy je také potřeba přizpůsobit rychlost jízdy, což řada našich řidičů ne vždy udělá,“ říká Roman Budský z Platformy Vize 0.

Čeští řidiči by se také mohli adaptovat pomůcku od těch německých. Ti mlhovky používají, pokud dohlednost klesne pod padesát metrů. Zároveň nepřekračují rychlost 50 km/h, což platí i pro jízdu na dálnici. Druhým extrémním případem je prý ponechání zapnutých mlhových světel tam, kde to není potřeba.

V Polsku a Itálii je například zákonem stanoveno, že zadní mlhová světla nelze používat, pokud je viditelnost delší než padesát metrů. V Anglii je to zase 100 metrů. Dobré je také mít na paměti, že přední mlhová světla nejsou povinná. Pokud je nimi vaše auto vybaveno, smí se používat za stejných podmínek jako zadní.

„Pozorní by měli být i řidiči spoléhající na funkci automatického přepnutí světel pro denní svícení na světla potkávací. Před vjetím do mlhového oparu je nutno zkontrolovat, zda se tak skutečně stalo,“ upozorňuje Roman Budský.

Doporučujeme

Články odjinud