79
Fotogalerie

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Hybridní Toyota Prius vypadá jako ojetina snů. Zdobí ji totiž neprůstřelná spolehlivost a opravdu nízká spotřeba paliva – a co víc může zájemce o auto z druhé ruky chtít?

Kapitoly článku:


Na ojetý hybrid Toyota Prius se můžete dívat dvojím způsobem. Buď v něm můžete vidět symbol ekologismu a dopravní prostředek, který ponížil auto na úroveň bezcharakterního přepravníku z místa A do místa B. Nebo ho můžete chápat jako zajímavý a docela originální způsob, jak se odlišit a jak jezdit s nízkou spotřebou.

Toyota Prius III (13).JPGToyota Prius III (17).JPGToyota Prius III (32).JPG
Není náhodou vysoce spolehlivé a úsporné auto snem každého, kdo shání ojetinu? Tak tady máte Prius. Pohledem běžného spotřebitele je vážně dobrý

Pravda, hybrid Toyota Prius je auto, které vždycky rozdělovalo společnost. Prius od začátku přitahoval skupinu lidí, se kterou si toho automobilový nadšenec jezdící ve chvílích volna jen tak pro radost starým autem s velkou spotřebou asi moc neřekne. A tak zapálení řidiči nemají Prius rádi.

Co je klíčové?

  • I Prius musí do servisu, konkrétně jednou za rok nebo po 15 000 km
  • Nahlédněte do historie auta, zda byly provedeny všechny úkony
  • Prošel Prius oběma svolávacími akcemi?
  • Vyhněte se vozům s pochybnou minulostí
  • Nechte prověřit hybridní systém přímo u Toyoty

Jenže co vlastně potřebuje drtivá většina lidí za auto? Takové, které je spolehlivé a odveze je z A do B relativně rychle, pohodlně, bezpečně a s co nejnižší spotřebou paliva. A věřte nebo ne, tenhle úkol zvládá ojetá Toyota Prius třetí generace na jedničku. Ano, je to dopravní prostředek, ale pořád ještě osobní a vy se můžete svobodně rozhodnout, kdy a kam pojedete.

Tak si pojďme ojetý Prius třetí generace představit. Jako příklad nám poslouží tento modrý exemplář, který jsem si půjčil na test v autobazaru Auto ESA. Auto je z roku 2010, najeto mělo jen něco přes 77 000 km a prodejce si ho cenil na 320 000 korun.

Radosti
Vysoká spolehlivost
Robustní systém pohonu
Nesmrdí jako diesel
Ucházející dynamika
Slušná praktičnost
Ve městě jezdí za čtyři litry
Starosti
Horší komfort odpružení
Kultivovanost při vyšší rychlosti
Reálná spotřeba na dálnici
Nepohodlné sedačky
Slabé a pomalu nabíhající topení
Diskutabilní image
6  /10

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud