Ford GT je legenda i v sériové verzi. Když se ale najde odvážný úpravce, výsledek může být ještě zajímavější.
Německý úpravce GeigerCars si troufl na Ford GT. Jeho osmiválec o objemu 5,4 l poskytuje i v sériové verzi výkon 404 kW/550 koní.. Z motoru se ovšem u GeigerCars podařilo vymáčknout o celých 29% výkonu navíc, přesně 523 kW/711 koní. Točivý moment dosahuje rovněž pozoruhodné hodnoty – na zadní kola putuje plných 837 Nm. A výsledek? Na stovku GT zrychlí za 3,5 sekundy, maximální rychlost pak činí 340 km/h.
A teď ke konkrétným úpravám motoru. U GeigerCars inženýři nainstalovali větší kompresor, který pracuje s plnícím tlakem 1,25 bar (oproti původním 0,8 bar). Všechno má na starosti nová řídící jednotka, motor dostal nové sací ventily a pro lepší dýchání také propustnější vzduchový filter. Kompletního přepracování se dočkal také výfukový systém, kterého koncovky mají průměr 110 mm.
Výkon ale není vše. Optimalizaci se podrobil rovněž podvozek, který dostal možnost nastavení a dovoluje snížit světlou výšku až o 60 mm. Upravené GT obouvá kola o průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, za kterými se skrývají výkonnější brzdy. Pneumatiky pak mají rozměr 245, resp. 325 mm. Výborné ovšem je, že kromě zadního nárazníku skrývajícího nový výfuk se vzhled vozu vůbec nezměnil. Cenu takhle upraveného Fordu GT se nám zjistit nepodařilo, ale ruku na srdce, málo to zřejmě nebude.
GeigerCars Ford GT