Tak tahle zběsilost mě zaujala hned napoprvé. Žádné kompromisy, jen snaha o vytvoření totální adrenalinové pumpy pro šílence s benzínem místo krve. A nebyl jsem sám, protože byť byly původní plány velmi skromné, zájem je obrovský a už dnes leží v KTM přes 1000 závazných objednávek. A přibývají.
Výroba se má rozběhnout na začátku příštího roku a první šťastlivci usednou do kokpitů někdy na jaře. V příštím roce je v plánu výroba 1000 aut a v následujících letech to má být 5000 kousků ročně. Prvních 100 aut, což bylo původně plánované množství, bude mít speciální výbavu a každé z nich bude mít štítek s výrobním číslem sdělující světu, že se jedná o kousek z limitované série.
Až dosud jsme si mohli X-Bow prohlédnout jen na oficiálních fotografiích či při statické prezentaci na různých autosalonech, dnes vám přinášíme vůbec první sérii fotek zachycujících rakouský speciál na normálních silnicích. Byly nafoceny včera v průběhu testů na Nürburgringu. Jak je vidět, výrobce to s dodržením termínu zahájení výroby myslí vážně.
A teď jedna smutná zpráva pro případné zájemce z Čech. Auto sice bude mít evropskou homologaci pro malé série, takže obecně vzato by mělo smět na silnice v celé Evropě, ale každá země si platnost této homologace vykládá po svém. A tak pokud budete s čtuřkolovou KTM chtít vyrazit na silnice, musíte si ji zaregistrovat buď v jejím rodném Rakousku nebo Německu, Finsku, Řecku, Nizozemí, Portugalsku či ve Švýcarsku.
Tip: Zde si můžete prohlédnout celou sadu oficiálních fotografií.
Foto © Automedia
Prototyp KTM X-Bow při testech na Nürburgringu