Renault Sport Technologies, neboli divize Renaultu, která se věnuje sportovním aktivitám, připravila speciální kit pro Dacii Logan.
Renault patří dlouhé roky k automobilkám, který se významně angažují v motoristickém sportu. Své vozy nasazuje do různých závodů a pořádá i vlastní „Cupy”, které jsou určeny jen pro vozy značky Renault.
Nyní přichází na řadu i dceřiná Dacie, pro kterou byly vytvořeny tři kity Loganu Cup, které umožní majiteli jezdit jakékoli okruhové nebo rallye závody s platnou homologací třídy N. Navíc se bude pořádat vlastní okruhový Dacia Cup pro takto upravené vozy.
Dacia Logan Cup bude dostupná ve třech verzích. Jednou okruhovou a dvěma rallye. Jako základ pro úpravu slouží Logan s motorem 1,6 8V o výkonu 64 kW (90 k) a točivém momentu 128 Nm. Všechny verze byly zbaveny zbytečné výbavy a dostaly klasický FIA rám, skořepinovou sedačku, vícebodové pásy a další dílčí úpravy, které jsou nutné pro vlastní závody.
Díky redukcím v interiéru a použitím lehčích materiálů na různé části bylo dosaženo hmotnosti 1030 kg.
O přenos výkonu na přední kola se nyní stará převodovka Ricardo JH3 s pěti převodovými stupni. Klasická převodovka je pak vybavena posílenou spojkou o průměru 200 mm. Standardně je vůz dodáván s 15" koly z lehké slitiny Toora Competizione s pneu 185/66 a 185/55.
Podvozkové díly pak byly zachovány, jen byly posíleny o silnější stabilizátory a byly vyměněny tlumiče a pružiny, které umožní vlastní nastavení. O zastavení se pak starají přední 259 mm kotouče a zadní 8" bubnové brzdy.
Okruhový kit bude stát 3 960 eur (přibližně 110 tis. Kč). Rallye kit pro silnice pak 3 990 eur (přibližně 110 tis. Kč) a rallye kit pro šotolinu 4 990 eur (přibližně 140 tis. Kč). K ceně je třeba připočítat i vlastní pořízení Dacie Logan 1,6 8V.
Celkově tak lze pořídit homologovaný vůz, byť ve velmi základním provedení a nízkým výkonem vůči objemu za přibližně 300 000 Kč, což je pro začínající závodníky cena vcelku příznivá.
Dacia Logan Cup