7
Fotogalerie

MTM Audi S5 K500: eSko do extrému

Tuner MTM má rád Audi a nijak to neskrývá. Některé jeho úpravy sahají až do nebeských výšin. Takové je i MTM Audi S5 K500.

Jak napovídá samotný název úpravy, základem pro nové dílo je kupé střední třídy Audi S5. To má již v základu pod kapotou přímovstřikový osmiválec o objemu 4,2 l a výkonu 260 kW (354 koní), které vystřelí vůz na stovku za 5,1 sekundy a vytáhne jej až k elektronicky omezeným 250 km/h. Že je to dost? Možná pro vás, ne však pro MTM.

Motor S5 dostal v garážích MTM nové sání, výfukový systém, řídící jednotku a hlavně kompresor. Výsledkem je tak výkon 368 kW (500 k), ostatně kódové označení K500 napovídalo mnohé. Porce 150 koní k dobru udělá z S5 dozajista jiné auto. Zrychlení na stovku by se mělo pohybovat okolo 4,5 s, což hravě pokoří všechny konkurenty v segmentu. O maximální rychlosti můžeme jen spekulovat, ale vzhledem k tomu, že standardní S5 „udělá” po odstranění omezovače rychlosti 282 km/h, dá se očekávat - pakliže na to budou stačit převody - že 500 koní dovolí z vozu hravě překonat metu 300 km/h.

Co dalšího krom úpravy motoru MTM pro S5 nabídne? Jak si můžete všimnout, nová jsou i 19" kola z lehké slitiny a také pár detailů na karosérii, které mají zlepšit aerodynamiku vozu. Optická úprava je ale velmi decentní a jen podtrhuje povedené linie vozu.

Upravený je také podvozek a brzdový systém. Ten základní obsahuje ocelové kotouče Brembo o průměru 380 mm s osmipístkovými třmeny. Pro náročnější MTM nabízí i keramické sety, které brzdný účinek ještě zlepší.

01.jpg 02.jpg 03.jpg
04.jpg 05.jpg 06.jpg
07.jpg
MTM Audi S5 K500

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud