Chevrolet vyvíjí Corvette ZR-1, Cadillac ostrý CTS-V aktivitou hýří i u Buicku a Dodge. Na co vše se můžeme těšit?
Buick LaCrosse: 5 poctivých amerických metrů
Tak tohle auto nás Evropany asi nemá čím oslovit. Ovšem v Americe je celkem populární. 5 metrů dlouhý sedan s pohonem předních kol, automatem, benzínovým šestiválcem a konzervativním designem je to, co vedle moderních SUV a pick-upů kraluje americkým silnicícm.
Na silnicích se objevil celkem nedávno, v roce 2004 nahradil modely Century a Regal, přesto už po silnicích jezdí prototyp jeho nástupce. Jeho kódové označení je GMX353 a až se v roce 2010 objeví u dealerů, bude využívat novou globální platformu s názvem Epsilon II, na které budou postaveny také budoucí Opel Vectra, Saab 9-5 a Saturn Aura. Její výhodou je možnost použití jak pohonu jen předních, tak všech kol.
Jen pro zajímavost, roční produkce má dosahovat až 75 tisíc jednotek ročně.
Foto © Automedia
Prototyp Buicku La Crosse
Dodge Crew: městský drsoň
Že jsou v Americe populární SUV všech možných značek, není žádnou novinkou. A ony to vlastně ani SUV, tedy jak je chápeme v Evropě, být nemusí. Stačí karoserie s vysokou stavbou, zbytek včetně pohonu jen předních kol může zůstat jako u normálního auta.
A něco podobného chystá Dodge. Jeho novinka, které se prozatím říká Crew, je o kousek větší než Honda CR-V, Hyundai Santa Fe či Toyota RAV a chystá se konkurovat autům jako je Nissan Murano.
Crew bude sdílet podvozkový základ s Chryslerem Sebring (co jsem říkal o podvozku normálního auta a velké karoserii?) a základní model bude mít pohon jen předních kol, přičemž AWD bude za přípaltek. O pohonu se prozatím jen spekuluje, ale nejpravděpodobněji to bude čtyřválec 2,4l 170k a V6 3,5l 200k.
Začátek produkce je plánován na konec letošního roku.
Foto © Automedia
Dodge Crew
Cadillac CTS-V: americká M5
Nová inkarnace CTS-V není na stránkách Autorevue žádným nováčkem a důkladně jsme se jí podívali na zoubek v minulém článku.
Ještě stále je v plánu přes 500 koní pod kapotou, řazení pod volantem a útok na pozice evropských supersedanů Audi, BMW a Mercedesu. Uvidíme, rok 2008 je za rohem.
Foto © Automedia
Cadillac CTS-V
Chevrolet Corvette ZR-1: co nejde silou, jde ještě větší silou
A dostáváme se k tomu, kvůli čemu tento článek asi hlavně čtete - k nové superverzi legendární Corvetty. Dříve se jí říkalo všelijak, Blue Devil, SS, Z07, Sting ray, ale podle nejnovějších zpráv to bude ZR-1.
Ať už se bude jmenovat jakkoliv, důležitá bude technika, ne jméno. Auto na obrázku sice vypadá jako normální Vette, ale nenechte se zmýlit. Pod kapotou má nový V8 motor LS9 o objemu 6,2 l, který je přeplňován kompresorem integrovaným do sání. Výkon motoru se bude pohybovat někde mezi 600-650 koňmi a na 100 by ZR-1 mělo zrychlit pod 3,5 s. Mimochodem, podle fotografa mělo to auto „opravdu, ale opravdu hrozivý zvuk”.
Výkon bycho měli, jak to bude s váhou? No, pánové poslouchali dobře, když Colin Chapman povídal něco vztahu rychlosti a váhy. Výchozí model Z06 váží 1400 kilo a tohle bude ještě lěhčí. Kompletní střecha včetně nosných sloupků bude určitě z uhlíkových vláken, o ostatních částech karoserie se to předpokládá. Okna budou z polykarbonátu.
Protože se očekávaná maximální rychlost bude pohybovat nad 200 mph (přes 320 kmh), je na na odtrhové hraně kufru malý spoiler (samozřejmě z uhlíkových vláken), který má za úkol držet ona obrovská zadní kola na silnici. Zajímavé je, že ačkoliv ostatní Corvetty jezdí na Goodyearech, tohle auto mělo Micheliny Pilot Sport ZP. Rozměr? 20" zadní kola s pneu 335/25. A povšimněte si těch brzd prosvítajících na fotce předního kola.
Poprvé bychom měli tuhle SuperCorvettu uvidět v lednu na výstavě NAIAS v Detroitu a v červnu by pak měla začít výroba. Abych nezapomněl, to auto bude stát pakatel, pouhých 100 000 USD.
Foto © Automedia
Chevrolet Corvette ZR-1