Jen chvíli po oficiálním představení Mitsubishi Lanceru Evo X přichází na scénu i nová generace jediného rivala v podobě Subaru Impreza STi. Japonská automobilky nyní zveřejnila první sadu snímků ostrého provedení, které bude v oblasti designu vcelku kontroverzním vozem.
Samotné informace o technice nejsou prozatím oficiálně potvrzeny, ale zcela jistě se mezi koly objeví středový diferenciál DCCD s několika režimy nastavení a také systém SI-Drive a systém stability VDC. Samozřejmostí je pak asymetrický trvalý náhon na všechna kola a čtyřválcový boxer pod kapotou. Výkon se bude pohybovat okolo 300 koní a točivý moment by měl dosahovat 450 Nm. Stovka zhruba za 5 sekund a maximální rychlost přes 250 km/h nebudou překvapením. Na rozdíl od Lanceru Evo bude mít STi jen jednu převodovku a to manuální šestistupňovou.
V současnosti tak známe jen vizuální podobu Imprezy STi a ta bude mnohým fanouškům těžko stravitelná. Místo sedanu je zde hatchback a navíc s celkem nudným designem. Ve srovnání s Evem působí Impreza STI dost obyčejně, jenže tento vůz se chlubí hlavně technikou a ta bude bezpochyby opět špičková a plně srovnatelná s Lancerem.
Mimo změnu typu karosérie stojí za pozornost i výfukový systém. Pod zadním nárazníkem jsou nyní dvě dvojité koncovky, místo jedené velké. Impreza STi bude nabízena celkově v šesti odstínech a opět budou k dispozici i kola z lehké slitiny s typickým zlatým lakováním.
Nové Subaru Impreza STi
V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.
Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza