27
Fotogalerie

Nejlepší sedany pro rok 2008 dle Forbesu

Tříprostorové sedany zdaleka neřekly své poslední slovo a i v roce 2008 přijde řada novinek. Forbes vybral ty nejlepší.

Pokud patříte mezi příznivce automobilové klasiky, pak vám ze všech aut musejí být nejlbižší vozy tříprostorové koncepce se čtveřicí dveří. Tedy žádná SUV, žádné kombíky, žádné hatchbacky ani kupé, ale sedany. Pravda, vozy této koncepce nejsou zrovna v našich zeměpisných šířkách příliš populární, tedy alespoň mezi běžnými spotřebiteli, ale v konzervativních třídách, zejména vyšší střední a vyšší, hrají stále prim.

Magazín Forbes se rozhodl vybrat 10 těch nejlepších sedanů pro nový rok a jeho doporučení vám představíme na následujících řádcích. Úvodem je třeba říci, že hned několik vozů z výběru jasně dokazuje, že konzervativní zdaleka nemusí být nudný.

BMW M3 sedan

V Mnichově se rozhodli po dlouhé odmlce vrhnout na trh ostré provedení trojkové řady i v provedení sedan a právě rok 2008 bude tím, který ukáže, zda to byl dobrý nápad. Nepochybujeme o tom, že byl, provedení sedan se k charakteru nové M3 hodí mnohem více než kupé a dokáže odstranit i některé nemoci dvoudvéřové verze. Vše podstatné zůstane pochopitelně zachováno - čtyřistadvacetikoňový osmiválec a adaptivní podvozek jsou těmi nejpádnějšími argumenty.

BMW M3 Sedan 11.jpg BMW M3 Sedan 12.jpg BMW M3 Sedan 15.jpg

Tipy: Test nového BMW M3 v provedení kupé, Představení M3 sedan.

Cadillac CTS

Cadillac působí na mnohé Evropany jako „ultraamerická” značka, ale v Evropě se už nějaký ten pátek prodává. Jak konstatuje Forbes, luxusní americké značky nebyly v posledních letech zrovna úspěšné a evropští konkurenti jim i na domácím trhu zatápěli více, než by bylo zdrávo, ale CTS je aktuálně tím nejlepším z luxusní americké produkce.

4.jpg 10.jpg 5.jpg

Tip: Představení Cadillacu CTS.

Hyundai Genesis

Nový velký sedan značky Hyundai se sice ještě neprodává, v úspěšném vývoji korejské značky má ale znamenat další významný mezník. Premiéru bude mít již za necelých 14 dní na autosalonu v Detroitu a zejména pro severoamerický trh má být velkým lákadlem. Nejen svou velikostí, designem či cenou, ale i celkovou koncepcí (pohon zadních kol) a použitými motory (nabídne první výkonný motor V8 v historii Hyundai). Uvidíme, jak velké vrásky na čele udělá klasičtějším výrobcům. Bohužel (pro ně) se obáváme, že velké...

1.jpg 2.jpg 3.jpg

Tip: Více informací o Hyundai Genesis.

Jaguar XF

Místo, kam dospěly prodeje klasických Jaguarů v posledních letech, bude lepší nespecifikovat. Vždyť v nedávném přehledu nejhůře prodávaných aut v Americe byl Jaguar na nezáviděníhodném výsluní... První změnu znamenalo nové kupé XK, druhým zlomem má být sedan XF, který právě nahrazuje obstarožní S-Type. Má být atraktivnější nejen svým designem, ale i celkovým pojetím, které významně omladí spektrum zákazníků značky.

32.jpg 33.jpg 34.jpg

Tip: Představení nového Jaguaru XF.

Lexus IS-F

IS-F nemá být ničím menším než ráznou japonskou odpovědí na BMW M3 sedan, Audi RS4 a Mercedes C63 AMG. Také tento sportovní model dostane až nesmyslně velký motor (5,0 V8) s pořádnou porcí atmosférického výkonu (rovněž přes 400 koní). Stovka za 4,6 sekundy nemůže nechat nikoho chladným, stejně jako agresivní design vozu.

IS F 01.jpg IS F 02.jpg IS F 03.jpg

Tip: Představení Lexusu IS-F.

Lexus LS 600h

Lexus má své favority i v jiných třídách, nejnověji v té nejvyšší. Velký sedan LS dostal hybridní pohon 600h, který se spotřebou vozu s motorem V8 „simuluje” noblesu a dynamiku dvanáctiválce. Ale není to jen o motoru, Lexus LS je autem, které využívá snad nejvíce moderních technických i elektronických prvků zajišťujících nejen kvalitní jízdu, ale i maximální komfort pro cestující.

   

Tip: Představení Lexusu LS 600h.

Lincoln MKS a Pontiac G8

Tato dvě auta se v Evropě oficiálně neprodávají, a tak je odbudeme stručněji. Lincoln MKS je pro značku něčím podobným jako CTS pro Cadillac - má na to ji dostat zpátky do boje o náročnou klientelu. Atraktivní design mu k tomu dává nejlepší předpoklady, ověřená technika z Fordu Taurus a Volva S80 (třeba pohon všech kol) by jej rovněž neměla srazit na kolena.

03.jpg02.jpg07.jpg

Nový velký sedan Pontiacu má rovněž velké ambice, ale jeho budoucnost je zatím ve hvězdách. Na americkém trhu se objeví letos s motory V6 a V8 a pohonem zadních kol. Pokud se mu zadaří, čekají použitou platformu i další karosářské verze.

G8_5.jpg G8_6.jpg G8_7.jpg

Tipy: Více o Pontiacu G8, Lincolnu MKS.

Mercedes-Benz C

Aktuální špičce prémiové střední třídy, Mercedesu třídy C, věří Forbes i pro tento rok. A i v něm bude mít co říci. Především očekávaný příchod verze C63 AMG, která se stane zřejmě nejlepším „paličem gum” v segmentu, bude pro image další vozu velkou vzpruhou.

Mercedes-Benz C220 CDI Test 02.jpg Mercedes-Benz C220 CDI Test 09.jpg Mercedes-Benz C220 CDI Test 42.jpg 

Tip: Test nového Mercedesu C najdete zde.

Saab 9-3

Švédové v posledních letech trochu tápou a jediný skutečně dobře prodávaný model 9-3 pro letošní rok řádně omladili. A na rozdíl od řady 9-5 se zdá, že k lepšímu. V Americe má bodovat plejádou přeplňovaných benzinových motorů včetně nejsilnějších 2,8 V6 turbo s pohonem všech kol, v Evropě spíše novými čtyřválcovými diesely.

se01.jpg se03.jpg se06.jpg

Tip: První test inovovaného Saabu 9-3 přímo ze Švédska najdete zde.

Doporučujeme

Články odjinud