Bavorské BMW představuje po ostré trojkové verzi M3 Coupé i druhou z variant a to sedan. (doplněno první video)
M3 ve verzi sedan, to tady už dlouhé roky nebylo. Jenže konkurence má na trhu i tuto verzi, a tak je třeba bojovat i o zákazníky, kteří sice chtějí mít M3, ale kupé a kabriolet pro ně nejsou dostatečně praktické.
Tip: Test nového BMW M3 Coupé naleznete zde.
O pohon vozu se bude i nadále starat osmiválec o objemu 4 litry s výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 400 Nm. Omezovač otáček bude i u sedanu nastaven na 8400 ot/min.
Sedan s tímto motorem zrychlí na stovku za 4,9 s (kupé za 4,8 s) a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, kdy zasáhne omezovač. To vše má zvládnout s kombinovanou spotřebou 12,5 l na 100 km. Samotné zrychlení na stovku je tak o něco pomalejší než u Audi RS4 nebo Mercedesu C63 AMG.
O přenos výkonu na zadní kola, mezi kterými lze najít samosvorný diferenciál, se opět bude starat jediná převodovka a to šestistupňový manuál. Milovníci SMG se tak prozatím nedočkali nasazení této převodovky.
Proti kupé má sedan o pár milimetrů větší rozchod kol vpředu, zavazadla mohou vážit až o 50 kg více a rozdíly i u dalších parametrů jsou jen kosmetické. Větší rozdíl je pak u aerodynamického odporu vzduchu, kde mírně vládne sedan.
Samotné technologie jsou pak totožné s kupé a tak nemá smysl vše popisovat znovu. Důležitým údajem je pak váha, která činí 1650 kg, což je stejně jako u kupé. Naopak sedan je o nemalých 35 mm kratší, takže ve výsledku mohou být jízdní vlastnosti a jízdní výkony odlišné.
Tip2: Podrobné představení BMW M3 Coupé naleznete zde.
Nové BMW M3 sedan na prvním videu
První oficiální fotografie BMW M3 sedan
Karoserie | | M3 Sedan |
Počet dveří/míst k sezení | | 4/5 |
Délka/šířka/výška | mm | 4 580/1817/1447 |
Rozvor | mm | 2 761 |
Rozchod vpředu/vzadu | mm | 1540/1539 |
Průměr otáčení | m | 11,7 |
Objem palivové nádrže | ca. l | 63 |
Objem chladícího systému | l | 11,4 |
Množství oleje v motoru | l | 8,8 |
Množství oleje v převodovce | l | 2,1 |
Množství oleje v zadním dif. | l | 1,2 |
Pohotovostní hmotnost | kg | 1650 |
Užitečná hmotnost | kg | 545 |
Celková hmotnost | kg | 2150 |
Maximální zatížení náprav P/Z | kg | 1020/1120 |
- | | - |
- | kg | - |
Maximální zatížení střechy | kg | 75 |
Objem zavazadlového prostoru | L | 450 |
Aerodynamický odpor vzduchu | cX x A | 0,673 |
Motor | | |
Typ/počet válců/počet ventilů na válec | | V/8/4 |
Označení | | MS S60 |
Objem | cm³ | 3.999 |
Vrtání/Zdvih | mm | 92,0/75,2 |
Kompretní poměr | : 1 | 12,0 : 1 |
Palivo | ROZ | 98 (95) |
Nejvyšší výkon | kW/k | 309/420 |
při otáčkách | min–1 | 8 300 |
Nejvyšší točivý moment | Nm | 400 |
při otáčkách | min–1 | 3 900 |
Elektrika | | |
Akumulátor/umístění | Ah/– | 70/Zavazadlový prostor |
Alternátor | A/W | 180/2 520 |
Podvozek, přenos výkonu | | |
Přední náprava | | náprava typu McPherson, hliníková ramena |
| | |
Zadní náprava | | Pětiprvkové zavěšení |
Přední brzdy | | Kotoučové, jeden třmen |
průměr, provedení | mm | 360 x 30, větrané a vrtané |
Zadní brzdy | | Kotoučové, jeden třmen |
průměr, provedení | mm | 350 x 24, větrané a vrtané |
Stabilizační systémy | | ABS, ASC, CBC, DSC; variabilní M uzávěrka diferenciálu |
Řízení | | Hřebenové s hydraulickým posilovačem |
Převod řízení | : 1 | 12,5 |
Převodovka | | SG6 |
Převodové poměry I | : 1 | 4,055 |
II | : 1 | 2,396 |
III | : 1 | 1,582 |
IV | : 1 | 1,192 |
V | : 1 | 1,000 |
VI | : 1 | 0,872 |
VII | : 1 | – |
R | : 1 | 3,678 |
Stálý převod | : 1 | 3,846 |
Pneumatiky P/Z | | 245/40 ZR18 / 265/40 ZR18 |
Ráfky P/Z | | 8,5J x 18 EH2+ IS 29 / 9,5J x 18 EH2+ IS 23 |
Výkony | | |
Hmotnost na výkon | kg/kW | 5.2 |
Litrový výkon | kW/l | 77,3 |
Zrychlení 0–100 km/h | s | 4,9 s |
0–1000 m | s | - |
Pružné zrychlení na 4. rychlostní stupeň 80–120 km/h | s | - |
Nejvyšší rychlost (elektronicky omezena) | km/h | 250 |
Spotřeba | | |
Město | l/100 km | 17,9 |
Mimo město | l/100 km | 9,2 |
Kombinace | l/100 km | 12,4 |
Emise CO2 | g/km | 295 |
Ostatní | | |
Plněná emisní norma | | EU4 |