9
Fotogalerie

Subaru Impreza: nová generace detailně

Subaru zahájilo na počátku října prodeje nové generace modelu Impreza. Nejvyšší čas si jej představit. (+ české ceny)

Nová generace se začala prodávat prozatím v jediné karosářské verzi a to hatchback. Ten nahradí tradiční kombi a milovníci sedanu se možná dočkají o něco později. Tedy v případě, že Subaru změní názor a sedan přivede do Evropy, protože s tím prozatím nepočítá.

Od prvního představení je hatchback středem pozornosti, jelikož dlouhá historie Imprezy se v této verzi představuje poprvé. Zda je to krok správným směrem ukáže až čas.

Pro milovníky Imprezy může být také těžko stravitelným faktem, že hatchback přišel o bezrámová okna. Z důvodu větší tuhosti má nová generace již tradiční orámování oken.

Hatchback měří na délku 4 415 mm, na šířku 1 740 mm a na výšku 1 475 mm. To vše s rozvorem 2 620 mm. V nižší střední třídě tak jde o průměrně velký hatchback, který žádným rozměrem nevybočuje.

V počátku prodeje bude Impreza nabízena se stejnými agregáty, jako minulá generace a to čtyřválci 1,5 a 2,0, které prošly inovací. Ty lze objednat jak s manuální pětistupňovou převodovkou, tak i čtyřstupňovým automatem.

Samozřejmostí je u Imprezy trvalý symetrický náhon na všechna kola, který je doplněn redukci.

 

1,5R

2,0R

2,5 WRX

Objem (ccm)

1 498

1 994

2 457

Výkon (kW/k)

79/107

110/150

169/230

Točivý moment (Nm)

142

196

320

 

Převodovka

MT5

AT4E

MT5

AT4E

MT5

 

Zrychlení 0-100 (s)

14

15,1

9,6

11,6

5,8

Max.rychlost (km/h)

175

167

193

182

209

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

7,5

7,5

8,2

8,4

10,4

 

Zákl. cena

498 800

538 800

598 800

638 800

898 800

Již základní výbava Imprezy nabídne opravdu hodně a na pohled vyšší základní cena tak rázem vypadá jinak. Standardem bude 6 airbagů, automatická klimatizace, 4 el. ovládána okna, rádio s CD a podporou mp3, el. ovládaná a sklápěná zrcátka, ABS s EBS, redukční převodovka a mnoho dalšího.

U verze s motorem 2,0 je pak standardní výbava rozšířena o stabilizační systém.

Nyní již čekáme jen na představení nové generace sportovního STIčka, které se kvapem blíží. Více o něm si můžete přečíst v jedné z dnešních bleskovek.

01.jpg 02.jpg 03.jpg
04.jpg 05.jpg 06.jpg
07.jpg 08.jpg 09.jpg
Nové Subaru Impreza

 

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud