Subaru zahájilo na počátku října prodeje nové generace modelu Impreza. Nejvyšší čas si jej představit. (+ české ceny)
Nová generace se začala prodávat prozatím v jediné karosářské verzi a to hatchback. Ten nahradí tradiční kombi a milovníci sedanu se možná dočkají o něco později. Tedy v případě, že Subaru změní názor a sedan přivede do Evropy, protože s tím prozatím nepočítá.
Od prvního představení je hatchback středem pozornosti, jelikož dlouhá historie Imprezy se v této verzi představuje poprvé. Zda je to krok správným směrem ukáže až čas.
Pro milovníky Imprezy může být také těžko stravitelným faktem, že hatchback přišel o bezrámová okna. Z důvodu větší tuhosti má nová generace již tradiční orámování oken.
Hatchback měří na délku 4 415 mm, na šířku 1 740 mm a na výšku 1 475 mm. To vše s rozvorem 2 620 mm. V nižší střední třídě tak jde o průměrně velký hatchback, který žádným rozměrem nevybočuje.
V počátku prodeje bude Impreza nabízena se stejnými agregáty, jako minulá generace a to čtyřválci 1,5 a 2,0, které prošly inovací. Ty lze objednat jak s manuální pětistupňovou převodovkou, tak i čtyřstupňovým automatem.
Samozřejmostí je u Imprezy trvalý symetrický náhon na všechna kola, který je doplněn redukci.
| 1,5R | 2,0R | 2,5 WRX |
Objem (ccm) | 1 498 | 1 994 | 2 457 |
Výkon (kW/k) | 79/107 | 110/150 | 169/230 |
Točivý moment (Nm) | 142 | 196 | 320 |
|
Převodovka | MT5 | AT4E | MT5 | AT4E | MT5 |
|
Zrychlení 0-100 (s) | 14 | 15,1 | 9,6 | 11,6 | 5,8 |
Max.rychlost (km/h) | 175 | 167 | 193 | 182 | 209 |
|
Komb.spotřeba (l/100 km) | 7,5 | 7,5 | 8,2 | 8,4 | 10,4 |
|
Zákl. cena | 498 800 | 538 800 | 598 800 | 638 800 | 898 800 |
Již základní výbava Imprezy nabídne opravdu hodně a na pohled vyšší základní cena tak rázem vypadá jinak. Standardem bude 6 airbagů, automatická klimatizace, 4 el. ovládána okna, rádio s CD a podporou mp3, el. ovládaná a sklápěná zrcátka, ABS s EBS, redukční převodovka a mnoho dalšího.
U verze s motorem 2,0 je pak standardní výbava rozšířena o stabilizační systém.
Nyní již čekáme jen na představení nové generace sportovního STIčka, které se kvapem blíží. Více o něm si můžete přečíst v jedné z dnešních bleskovek.
Nové Subaru Impreza
V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.
Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza