Další kolo bezpečnostních testů prokleplo několik vozů z koncernu Volkswagen, které si odnesly vysoké hodnocení. Ve Škodě Enyaq se při bouračce bát nemusíte.
Testovací metodika Euro NCAP byla v loňském roce zpřísněna. Nově využívá místo deformovatelné bariéry pohyblivou překážku, klade větší důraz na středové airbagy a vyhodnocuje například i přístup záchranářů do nabouraného vozu. Už nyní se ukazuje, že některá auta mají a ještě budou mít s odlišnou metodikou problém, byť nebudou vysloveně nebezpečná. Například Dacia Sandero Stepway si odnesla dvě hvězdičky. Zatímco ochrana posádky u ní byla na rozumné úrovni, tratila hlavně na absenci pokročilých asistenčních systémů.
Škoda Enyaq iV podobný problém v testování NCAP neměla, společně s Volkswagenem ID.4 a Cuprou Formentor získala plný počet pěti hvězdiček. Z ochrany dospělých cestujících dostala 94 % možných bodů, z ochrany dětí pak 89 %. Za ohleduplnost ke zranitelným účastníkům provozu, tedy chodcům a cyklistům, si odnesla hodnocení 71 %, bezpečnostní systémy jí vynesly skóre 82 %.
Na palubě Škody Enyaq iV je k dispozici až devět airbagů včetně centrálního airbagu mezi předními sedadly a komplexní ochrana cestujících Proactive Occupant Protection. Asistenční systémy v mnoha situacích varují před možnou kolizí nebo ji aktivně pomáhají předcházet, či minimalizovat její následky. Patří mezi ně například Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) včetně asistenta pro vyparkování (Rear Traffic Alert), dále antikolizní asistent, asistent při odbočování a funkce varování při vystupování z vozu.
Travel Assist řidiči aktivně pomáhá s řízením v podélném a příčném směru a vedle adaptivního tempomatu (ACC) rovněž zahrnuje adaptivní vedení v pruhu s detekcí práce na silnici, asistenta při jízdě v kolonách a také nouzového asistenta (Emergency Assist). Na přání je pro model Enyaq iV k dispozici i head-up displej, ve kterém Škoda poprvé využívá rozšířenou realitu, a full LED Matrix světlomety.