Novou Škodu Enyaq iV jsme již viděli a dokonce  už jsme v ní i seděli . Ještě jsme ale neměli tu čest stisknout startovací tlačítko a konečně se i projet.  Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Novou Škodu Enyaq iV jsme již viděli a dokonce už jsme v ní i seděli. Ještě jsme ale neměli tu čest stisknout startovací tlačítko a konečně se i projet.  | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Nevíme tak tedy ani to, jak první elektromobil značky Škoda na platformě MEB zní. Automobilka však nyní vypouští ukázku zvuku a nechává nahlédnout do pozadí jeho vývoje. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Nevíme tak tedy ani to, jak první elektromobil značky Škoda na platformě MEB zní. Automobilka však nyní vypouští ukázku zvuku a nechává nahlédnout do pozadí jeho vývoje. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Výstražný zvuk E-noise, který můžete znát již  ze Superbu iV , zde najdete taky. Pro účely SUV byl však upravený a má svůj vlastní „rozjezdový zvuk“. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Výstražný zvuk E-noise, který můžete znát již ze Superbu iV, zde najdete taky. Pro účely SUV byl však upravený a má svůj vlastní „rozjezdový zvuk“. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Zvuk Škody Enyaq iV vznikal pod taktovkou Pavla Orendáše z vývojového centra značky. Finální verze zvuku se ladila s hudebními skladateli. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Zvuk Škody Enyaq iV vznikal pod taktovkou Pavla Orendáše z vývojového centra značky. Finální verze zvuku se ladila s hudebními skladateli. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

„Enyaq iV je čistě elektrické vozidlo, takže byla docela velká výzva naladit zvuk tak, aby pasoval k jeho identitě. Zvuk se ladil v koncernové akustické laboratoři a od začátku byla zřejmá jedna věc: musí se jasně odlišovat od zvuku, který vydávají plug-in hybridní vozy,“ popisuje Pavel Orendáš. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

„Enyaq iV je čistě elektrické vozidlo, takže byla docela velká výzva naladit zvuk tak, aby pasoval k jeho identitě. Zvuk se ladil v koncernové akustické laboratoři a od začátku byla zřejmá jedna věc: musí se jasně odlišovat od zvuku, který vydávají plug-in hybridní vozy,“ popisuje Pavel Orendáš. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Zvuk je charakteristický do rychlosti 25 km/h. Jeho tvůrci se oprostili od imitování spalovacího motoru a vsadili na více futuristický a elektronický zvuk.  Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Zvuk je charakteristický do rychlosti 25 km/h. Jeho tvůrci se oprostili od imitování spalovacího motoru a vsadili na více futuristický a elektronický zvuk.  | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Generátor zvuku je umístěný v boxu o objemu jednoho litru s pracovním názvem OneBox. Jeho umístění značka neupřesnila. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Generátor zvuku je umístěný v boxu o objemu jednoho litru s pracovním názvem OneBox. Jeho umístění značka neupřesnila. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

„Na počátku se zvuk zkoušel s vybranou skupinou lidí a představili jsme ho i managementu. Následovalo interní měření ve vozech a ověření akustického limitu pro splnění legislativy... Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

„Na počátku se zvuk zkoušel s vybranou skupinou lidí a představili jsme ho i managementu. Následovalo interní měření ve vozech a ověření akustického limitu pro splnění legislativy... | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

...Zde odvedli pořádný kus práce kolegové z naší akustické laboratoře. Důležitým předpokladem k uvedení nového modelu na trh bylo získání homologace od nezávislého certifikačního úřadu,“ uzavírá Pavel Orendáš. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

...Zde odvedli pořádný kus práce kolegové z naší akustické laboratoře. Důležitým předpokladem k uvedení nového modelu na trh bylo získání homologace od nezávislého certifikačního úřadu,“ uzavírá Pavel Orendáš. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Nevíme tak tedy ani to, jak první elektromobil značky Škoda na platformě MEB zní. Automobilka však nyní vypouští ukázku zvuku a nechává nahlédnout do pozadí jeho vývoje. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
Výstražný zvuk E-noise, který můžete znát již  ze Superbu iV , zde najdete taky. Pro účely SUV byl však upravený a má svůj vlastní „rozjezdový zvuk“. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
Zvuk Škody Enyaq iV vznikal pod taktovkou Pavla Orendáše z vývojového centra značky. Finální verze zvuku se ladila s hudebními skladateli. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
„Enyaq iV je čistě elektrické vozidlo, takže byla docela velká výzva naladit zvuk tak, aby pasoval k jeho identitě. Zvuk se ladil v koncernové akustické laboratoři a od začátku byla zřejmá jedna věc: musí se jasně odlišovat od zvuku, který vydávají plug-in hybridní vozy,“ popisuje Pavel Orendáš. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
39
Fotogalerie

Poslechněte si Škodu Enyaq iV. Její zvuk ladili skladatelé, auto vůbec nepřipomíná

Zvuky elektromobilů dělají dost často hudební skladatelé. U Škody Enyaq tomu nebylo jinak a výsledek zní jako něco ze seriálu Návštěvníci.

Novou Škodu Enyaq iV jsme již viděli a dokonce už jsme v ní i seděli. Ještě jsme ale neměli tu čest stisknout startovací tlačítko a konečně se i projet. Nevěděli jsme tedy ani to, jak první elektromobil značky Škoda na platformě MEB zní. Automobilka však nyní vypouští ukázku zvuku a nechává nahlédnout do pozadí jeho vývoje.

Výstražný zvuk E-noise, který můžete znát již ze Superbu iV, zde najdete taky. Pro účely SUV byl však upravený a má svůj vlastní „rozjezdový zvuk“. Zvuk Škody Enyaq iV vznikal pod taktovkou Pavla Orendáše z vývojového centra značky. Finální verze zvuku se ladila s hudebními skladateli.

„Enyaq iV je čistě elektrické vozidlo, takže byla docela velká výzva naladit zvuk tak, aby pasoval k jeho identitě. Zvuk se ladil v koncernové akustické laboratoři a od začátku byla zřejmá jedna věc: musí se jasně odlišovat od zvuku, který vydávají plug-in hybridní vozy,“ popisuje Pavel Orendáš.

Zvuk je charakteristický do rychlosti 25 km/h. Jeho tvůrci se oprostili od imitování spalovacího motoru a vsadili na více futuristický a elektronický zvuk. Generátor zvuku je umístěný v boxu o objemu jednoho litru s pracovním názvem OneBox. Jeho umístění značka neupřesnila.

„Na počátku se zvuk zkoušel s vybranou skupinou lidí a představili jsme ho i managementu. Následovalo interní měření ve vozech a ověření akustického limitu pro splnění legislativy. Zde odvedli pořádný kus práce kolegové z naší akustické laboratoře. Důležitým předpokladem k uvedení nového modelu na trh bylo získání homologace od nezávislého certifikačního úřadu,“ uzavírá Pavel Orendáš.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Doporučujeme

Články odjinud