Oficiálního představení se nová ostrá Impreza dočká již příští měsíc na tokijské motorshow. K dispozici ovšem máme zřejmě poslední sadu špionážních fotografií, které toho naštěstí již moc nezakrývají.
Pod kapotou se podle posledních zpráv objeví modernizovaný 2,5litrový čtyřválcový boxer s výkonem 221 kW/300 k a točivým momentem 400 Nm. K dispozici bude zpočátku pouze šestistupňová manuální převodovka, rychlý automat s možností sekvenčního řazení od firmy Aisin dorazí až při faceliftu v roce 2009. Největší konkurent v podobě Lanceru Evo X bude mít hned od počátku dvouspojkovou převodovku, přičemž její výhodou má být především rychlost (a nevýhodou všechno ostatní).
První ostrá Impreza v karosářské verzi hatchback se od svých slabších kolegů bude hodně lišit. Nová je přední kapota s klasickým velkým nasávacím otvorem pro přívod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu, svalnatost vozu podporují široké blatníky a vzadu pod nárazníkem již na svět nečíhá jedna koncovka výfuku, ale hned čtyři. Agresivně působí rovněž mohutný přední nárazník a všechno podtrhují osmnáctipalcová litá kola, za kterými se skrývají velké a výkonné brzdy od Bremba.
U Subaru se u nového „estéíčka“ zapracovalo také na pohonu všech čtyř kol a automobilka slibuje pro novou generaci ještě lepší jízdní vlastnosti plynoucí z menších rozměrů a propracovaného podvozku. Zážitky za volantem budou podtrhovat také sportovní skořepinová sedadla.
Foto © Automedia
Subaru Impreza WRX STI při posledních testech
V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.
Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza