48
Fotogalerie

Tajné: Volkswagen dokončuje nové Scirocco

Ford připravuje model Ka, BMW testuje nový model V5 a ostrou X5, VW dokočuje Scirocco a nový Golf, Mercedes chystá supersport ad.

Nový Ford Ka, bratříček Fiatu 500 zachycen

Historie vývoje Fiatu 500 a nového Fordu Ka sahá do roku 2005, kdy se prezidenti obou automobilek setkali, aby se dohodli na spolupráci ohledně malých vozů. Důvody byly jasné - co nejvíc ušetřit náklady na vývoj a zlepšit kvalitu. A nyní, po oficiálním představení malého Fiatu, zachytili špionážní fotografové testovací vůz Fordu poblíž Nürburgringu.

Ford plánuje novinku uvést na trh za půl roku. Zpoždění oproti Fiatu je podle dostupných informací způsobené vývojem robotů a mechanismů pro stavbu interiéru, Fiat měl mít tyto záležitosti hotové již dříve. Fiat 500 i Ford Ka budou konstruovány ve stejné továrně Tychy v Polsku.

Oba vozy budou sdílet i pohonné jednotky. Pod kapotou Fordu Ka se stejně jako v případě „pětistovky“ objeví benzínové motory 1,2 a 1,4 l o výkonu 69, resp. 100 koní. Naftu bude zastupovat třináctistovka Multijet s filtrem pevných částic a výkonem 75 koní.

Ford Ka 001.jpg Ford Ka 002.jpg Ford Ka 003.jpg
Ford Ka 004.jpg Ford Ka 005.jpg Ford Ka 006.jpg Foto © Automedia
Nový Ford Ka v okolí Nürburgringu

BMW X5 M: neuvěřitelné skutečností

Kdyby mi před dneškem někdo vykládal, že se jednou dočkáme M verze bavorského SUV X5, nevěřil bych mu. Vždyť celá historie písmene M, nebudu-li zmiňovat exotické M1, začala první M3 odvozenou od okruhového speciálu. Všechny modely až doposavad vzešlé z dílen M-divize představovaly kvintesenci toho, co vozy s vrtulí na kapotě vždy představovaly.

Jenže doba se vyvíjí a BMW není živo z puristů, úzkostně se soustřeďujících na jízdu a výkony. Je spousta lidí, kteří žádají vysoký výkon na normálních silnicích a auru písmene M, ale nepotřebují auto schopné zářit na okruhu. Prvním modelem, výhradně orientovaným na takové zákazníky, bylo nedávno uvedené M5 Touring a nyní se připravuje další vůz, tentokráte s ještě menšími sportovními ambicemi.

O X5 je známo, že to je jedno z mála SUV skutečně fungujících na silnici. Není se pak čemu divit, že padla volba právě na něj. Auto dostane kompletně přepracovaný přední nárazník s většími otvory pro sání vzduchu chlazení motoru a brzd. Úpravám se zajisté nevyhne ani podvozek a vzadu se objeví poznávací znamení všech M-modelů - výfuk se čtyřmi koncovkami.

Zbývá vyřešit otázku, co bude pod kapotou. Ty, kdo se už začali těšit na V10 z M5 a M6, bohužel zklamu. Snad ne moc, protože s největší pravděpodobností se o pohon postará benzínový dvanáctiválec původem z 760i, jehož výkon bude cca 440 koní. To je samo o sobě hezké číslo, nesmíme ale zapomenout, že hmotnost novinky rozhodně nespadne pod 2 tuny.

BMW X5 M 001.jpg BMW X5 M 002.jpg BMW X5 M 003.jpg
BMW X5 M 004.jpg Foto © Automedia
Prototyp BMW X5 M

BMW RFK. Nebo V5?

Že nevíte, o co jde? Tak to jste tedy pěkně pozadu... Ne, promiňte, ani já nevěděl, co znamená zkratka RFK. Ale věděl jsem, že se BMW po X6, kříženci kupé a SUV, chystá přijít s dalším modelem, který nebude podobný ničemu, co kdy vyrábělo. Protože to má být auto někde mezi řadou 5 a X5, říkalo se mu V5. Jenže to by si někdo mohl přeložit jako VAN, tedy dodávka. A ty přece BMW nevyrábí (zatím, chce se mi říct). A tak se mu říká "Raum-Funktion Konzept". Přeloženo z BMWštiny do naší rodné řeči to znamená něco jako koncept prostorného auta.

Co to tedy bude, když ne van? Vždyť to má být konkurence pro MB R-classe. Hmm, o X6 se taky říkalo, že bude konkurencí pro CLS. Ne, jak říká zdroj přímo z BMW, „RFK bude uhlazený fastback s kupé siluetou zaměřený na evropské řidiče. Bude jezdit jako auto, řídit jako auto a bude mít stejné rozdělení hmotnosti jako auto.” První fotky prototypu naznačují, že zdroj mluvil, alespoň co se týče tvaru karoserie týče, pravdu. Jistě, bude to praktické auto se spoustou prostoru na nohy, hlavu, děti, psa, bagáž... Ale bude to ještě BMW? Pokud se náš zdroj nemýlí, pak by to mohla být alternativa k pětkovému kombi.  Ostatně pod kapotou lze očekávat víceméně stejnou techniku jakou u řady 5. jen doufám, že někoho nenapadne dělat z toho M model. M5 touring stačí.

Do výroby by se RFK mohlo dostat někdy v průběhu příštího roku, přičemž produkční plány hovoří o cca 60 000 prodaných autech ročně.

BMW RFK 001.jpg BMW RFK 002.jpg BMW RFK 003.jpg
BMW RFK 004.jpg BMW RFK 005.jpgFoto © Automedia
Prototyp BMW RFK

Vokswagen Golf VI a Scirocco: tak na co se ještě čeká?

O obou autech už jsme na stránkách AutoRevue psali, takže ani nový Golf ani Scirocco vám nemusím představovat. Musím se ale pozastavit nad jednou věcí. Ani jedno z aut na snímcích není mulou ani prototypem, obě to jsou hotová auta s nasazenou kamufláží. Tak proč nám VW vytrvale tvrdí, že nebudou dříve než za rok?

Ano, u Golfu by se to ještě dalo pochopit, protože ten rozhodně není okoukaný. Ale vlastně ne. Vždyť nová generace přichází jen proto, aby se zlevnila výroba a wolfsburským tak zbylo více v kapse. A Scirocco? Vždyť to je kvůli své historii a současnému zájmu o hot-hatche předem odsouzeno k úspěchu.

VW Golf 001.jpg VW Golf 002.jpg VW Golf 003.jpg
VW Golf 004.jpg VW Golf 005.jpg Foto © Automedia
Nový VW Golf v Alpách

VW Scirocco 001.jpg VW Scirocco 002.jpg VW Scirocco 003.jpg
VW Scirocco 004.jpg VW Scirocco 005.jpg Foto © Automedia
VW Scirocco při testech na Nürburgringu

Mercedes SLC: supersport ze Stuttgartu

Mercedes se rozhodl postavit skutečně ostrý vůz. Nyní se můžete podívat na první snímky z jeho testování. Hned na začátku ale musíme říct, že žádných snímků konečné podoby vozu se dnes nedočkáte. To ale vůbec nevadí, protože informací a zajímavostí kolem nového projektu je skutečně hodně. Ale pojďme na to postupně.

První sada snímků pochází z pouštního testování. Jak můžete sami vidět, jde o testovací mulu některých částí Dodge Viperu s vnitřnostmi modelu SLC. Ačkoli moc toho vidět není, technici od AMG si vůz chránili jako oko v hlavě. Sice se spekulovalo, že Mercedes postaví vůz spolu s McLarenem, ale nakonec se tak nestane. AMG bude hrát při jeho vývoji velkou roli a spolupracovat s ním bude na voze také společnost HWA Racing, která připravuje vozy Mercedesu v seriálu DTM.

Vůz bude podle dosavadních informací stát na upravené platformě příští generace modelu SL, ovšem jeho design bude zcela jiný. Dokazuje to také druhá sada fotografii, kde můžete vidět současné „eselko“ s některými novými komponenty, jako přítlačné křídlo nebo zadní difuzor. Sílu vozu podtrhují také extrémně rozšířené blatníky. Pod kapotou se s velkou pravděpodobností nacházel také motor pro SLC, o kterém se stále spekuluje. S největší pravděpodobností však půjde o „běžný” osmiválec 6,2 l, který dostane buď řadu modifikací, nebo se dokonce dočká přeplňování.

V posledních dnech zahájil Mercedes testování také na legendárním Nürburgringu, kde se podařilo špionážním fotografům vůz podrobněji prozkoumat. Zaměřili se především na použitou střechu a vzápětí potvrdili, že šlo o střechou pevnou, nahoře navíc vyrobenou z uhlíkových vláken – to vše pro snížení hmotnosti a těžiště vozu.

Mercedes SLC 001.jpg Mercedes SLC 002.jpg Mercedes SLC 003.jpg
Mercedes SLC 004.jpg Mercedes SLC 005.jpg Mercedes SLC 006.jpg
Mercedes SLC 007.jpg Mercedes SLC 008.jpg
Mercedes SLC při prvotních testech v kabátu Viperu 

Mercedes SLC 009.jpg Mercedes SLC 010.jpg Mercedes SLC 011.jpg
Mercedes SLC 012.jpg Mercedes SLC 013.jpg Mercedes SLC 014.jpg
Mercedes SLC 015.jpg
SLC v podobě současného SL, ale s pevnou střechou 
Mercedes SLC illustration.jpg
Foto a ilustrace © Automedia 
Možná podoba vozu

Saab již testuje crossover 9-4X

O plánech Saabu představit crossover 9-4X jsme vás již před pár dny informovali. Stane se tak na lednovém autosalonu v Detroitu. Nyní se špionážním fotografům podařilo zachytit testovací mulu modelu, který je společným dílem konstruktérů vývojového centra v německém Rüsselsheimu a designovým centrem ve švédském Trollhättanu.

Jak můžete vidět, Saab si pro testování vypůjčil „tělo“ od Chevroletu Trailblazer, přičemž příď pochází z modelu 9-7X. Pro ušetření nákladů bude vůz sdílet podvozkovou platformu s připravovaným crossoverem od Cadillacu. V plánu je rovněž společný šestiválcový diesel s výkonem okolo 184 kW/250 k a točivým momentem 550 Nm, systém pohonu všech kol pak připravuje známý Haldex. Oba modely budou vyráběny v mexické fabrice a na trhu se 9-4X objeví na podzim příštího roku.

Saab 9-4X mule 001.jpg Saab 9-4X mule 002.jpg Saab 9-4X mule 003.jpg
Saab 9-4X mule 004.jpg Saab 9-4X mule 005.jpg Saab 9-4X mule 006.jpg
Saab 9-4X mule 007.jpg Foto © Automedia
Testovací mula nového crossoveru 9-4X

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud