Autosalon ve Frankfurtu skončil a BMW přišlo o první příčku mezi supersedany. Tedy alespoň co se výkonu týče. Kam se M5 se svými 507 koňmi hrabe na 585 koní RS6. Pánům v Mnichově to určitě není jedno, vždyť M5 je výkladní skříní těch nejšpičkovějších technologií, které má BMW k dispozici.
A série fotografií, kterou vám teď přinášíme, to potvrzuje. Nikomu asi neuniknou dodatečné sací otvory na předním nárazníku, jimiž by měl proudit vzduch k posílenému desetiválci pod kapotou. Současný motor má atmosférický litrový výkon 101 kůň na litr objemu, což by si málokdo z nás dovolil nazvat jinak, než absolutní špičkou. Přesto šeptanda v zákulisí hovoří o tom, že to není konečná a že nová verze bude mít celkový výkon ne méně než 575 koní, tedy 115 koní na litr. Ano, stále je to míň, než má nová RS6, ale už jen o malý kousek. Navíc nesmíme zapomenout na fakt, že BMW stále zůstává u atmosférického plnění. Osobně jsem na údaje o „upgradované” M5 velmi zvědavý. Co když ty koně navíc nebudou mít původ v té krásně znějící V10, ale u nějakého elektromotoru a kufru plném těžkých baterií?
Fotograf, díky němuž si novinku můžeme prohlédnout, navíc prohlásil, že motor má značně agresivnější a nižší zvuk, než stávající verze. Navíc si prý byl jistý tím, že v autě nebyla v současnosti používaná převodovka SMG, ale nový, dvouspojkový automat podobný DSG. Tedy řeknu vám, poznat druh převodovky, to už musí chtít supercvičené ucho.
Foto © Automedia
BMW M5 s ještě vyšším výkonem?