15
Fotogalerie

Saab ve Frankfurtu: 9-3 Turbo X představen (nově živé foto)

Saab se rovněž nechce nechat zahanbit a do Frankfurtu přiváží model 9-3 Turbo X, který podle slov automobilky oslavuje 30. výročí přeplňovaných Saabů. Od klasické devět-trojky je Turbo X odlišeno jinými částmi karoserie, jakými jsou například nový přední nárazník, zadní difuzor nebo osmnáctipalcová kola obutá do pneumatik o šířce 235 mm.

Pod kapotou této verze se nachází přeplňovaný šestiválec s objemem 2,8 litru a výkonem 206 kW/280 k. Točivý moment agregátu dosahuje hodnoty 400 Nm v rozmezí 2150 a 4500 ot./min. Turbo X je vybaven pohonem všech kol a stovku zvládne za skvělých 5,7 sekundy. Maximální rychlost je limitována na klasických 250 km/h. O zastavení se starají velké brzdy, vpředu s kotouči o průměru 345 mm.

Systém pohonu všech kol dokáže podle adhezních podmínek přerozdělovat točivý moment mezi přední i zadní nápravu až do hranice 85% pro jednu z nich. Za normálních podmínek je 96% točivého momentu přenášeno na kola přední.

Saab 9-3 Turbo X bude k dispozici jako sedan i kombi a k dealerům by se měl dostat počátkem příštího roku.

_GP76559.jpg _GP76560.jpg _GP76561.jpg
_GP76562.jpg _GP76565.jpg _GP76567.jpg
_GP76568.jpg _GP76569.jpg _GP76570.jpg
Saab 9-3 Turbo X ve Frnakfurtu

9_3_TurboX_1.jpg 9_3_TurboX_2.jpg 9_3_TurboX_3.jpg
9_3_TurboX_4.jpg 9_3_TurboX_5.jpg 9_3_TurboX_6.jpg
Saab 9-3 Turbo X

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

Doporučujeme

Články odjinud