Že španělský výrobce Seat toho v kategorii SUV nemá pořádně co nabídnout, tedy kromě pseudoterénního modelu Altea Freetrack, není žádnou novinkou. Automobilka však svoji nabídku hodlá obohatit o zcela nový kousek a první výsledky její práce na novém „sportovně-terénním“ autě si můzete prohlédnout frankfurtském autosalonu.
Nový koncept dostal možná trochu exoticky znějící název Tribu, vůz však i navzdory tomu, že disponuje jenom dvojicí dveří, můžeme klidně zařadit mezi vozy jako BMW X3, nebo Toyota RAV4. Možná vás napadlo, že tahle nová studie je něčemu velice podobná, bude tomu tak asi proto, že Tribu sdílí s modelem VW Tiguan mnoho mechanických častí a taky většinu technických řešení „zdědil“ právě po něm.
Pozornost zřejmě nejvíce upoutají výrazná dvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik 255/50. Jejich ráfky jsou lemovány lichoběžníkovými otvory, a odrážejí tak designérské pojetí, které je patrné v celém interiéru i exteriéru vozu.
V interiéru Tribu jsou čtyři sedadla, z nichž dvě přední skořepinová jsou vybavena zabudovanými bezpečnostními pásy. Navíc jsou opatřena nezávislými integrovanými vyhřívacími okruhy s výdechy na zadní straně, sloužícími k vyhřívání zadních sedadel.
Pro zvětšení zavazadlového prostoru jsou zadní sedadla sklopná a jsou oddělena opěrkou, v níž je vytvořen šikovný odkládací prostor. Opěrka slouží i jako držák na nápoje.
Přístrojová deska nového Tribu je vyzbrojena technickou novinkou - čtyřmi TFT displeji a také otáčkoměrem a rychloměrem na dalších dvou číselnících, které poskytují informace potřebné k bezpečné a pohodlné jízdě. Tři z TFT displejů zobrazují různé informace v závislosti na tom, jaký režim jízdy je zvolen – Urban, Sport nebo Freerun (městský, sportovní nebo terénní).
Podle jejich volby dokáže nový koncept SEAT měnit své jízdní parametry (řízení motoru a převodovky, charakteristiku podvozku apod.), aby se přizpůsobil různým podmínkám jízdy ve městě, na dálnici nebo v terénu.
Skutečný Seat Tribu ve Frankfurtu
Seat Tribu Concept