Německé Audi představilo ve Frankfurtu zcela novou generaci modelu A4. (Doplněny oficiální i živé foto a nové info)
Ve Frankfurtu se světu poprvé naživo představilo nové Audi A4, které je po létech, kdy se předchozí generace dočkala pouze velkého faceliftu, skutečně novým modelem. A to doslova.
Větší, těžší, přesto možná lepší
Základem všeho je rázná modifikace platformy a podvozku. Rozvor vzrostl o neskutečných 160 mm na 2 808 a délka o 110 mm na 4 700 mm. Na šířce pak A4 nabrala 60 mm.
To vše má zabezpečit více místa pro posádku jak na předních, tak na zadních sedačkách. Z Audi A4 by s tak měl stát nejprostornější vůz svého segmentu.
S většími rozměry ovšem narostla i hmotnost. Dle varianty a modelu se bude nárůst pohybovat od 100 do 150 kg, což je poměrně značná porce na vůz, který má symbolizovat sportovno v luxusním kabátu. Trh tak zřejmě přijde o další relativně agilní vůz s jakýmisi sportovními ambicemi a přibude další derivát kategorie GT.
Jenže větší hmotnost a větší rozměry má eliminovat nové usazení motorů. Ty již nebudou, jak je zvykem, umístěny významně před přední nápravou, ale budou posunuty více vzad. Tím bude dosaženo lepšího rozdělení hmotnosti a vůz by měl být daleko neutrálnější a měl by zvládnout rychlejší průjezdy zatáčkami než současná verze. To vše Audi již dnes používá u kupé A5 a nedalo se očekávat, že by nová A4 přišla s něčím jiným.
Umírněná A5
Design vozu vychází z dobře přijatého vzhledu kupé A5, který je pouze lehce umírněn, aby zbytečně nedráždil zákazníky modelu, která dlouhá léta hrál na poměrně konzervativní notu. Z agresivnějších prvků zůstala bez větších změn prakticky celá příď, jejíž dravost podtrhují zejména novátorská světla pro denní svícení sestávající z 28 LE diod. Záď byla naopak oproti á-pětce více přiblížena konfekci.
Karoserie vozu pochopitelně není jen pro parádu, ale může se pyšnit i minimálně jednou vynikající funkční vlastností. Koeficient odporu vzduchu nového kabátku má hodnotu 0,27, což je v dnešní době stále nadprůměr.
Exteriér si mohou zákazníci nechat odít do celkem 15 barevných odstínů. V interiéru, který je svým ztvárněním také velmi blízký modelu A5, jsou k dispozici zatím pouze dvě možnosti - klasická černá a neméně klasická béžová.
Motory a převodovky
V nabídce benzínových motorů nepřijde v počátku žádné překvapení a půjde v podstatě o totožnou paletu jako u modelu Audi A5. Základem bude přeplňovaný agregát 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k). K němu je třeba připočítat šestiválec 3,2 FSI o výkonu 195 kW (265 k).
V budoucnu automobilka opět počítá s nasazením osmiválců do ostrých modelů S4 a RS4. Na ně si ovšem budeme muset ještě dva roky počkat.
Menší revoluci zažijí zákazníci v nabídce naftových agregátů. Audi A4 totiž bude druhým modelem, který dostane pod kapotu naftové čtyřválce se vstřikováním common-rail poslední generace. Audi A4 dostane hned dvě verze tohoto agregátu s objemem 2 litry a tradičním označením TDI. Půjde o výkonnostní varianty 105 kW (143 k) a 125 kW (170 k).
Čtyřválce pak doplní šestiválec 2,7 TDI o výkonu 140 kW (190 k) a točivém momentu 400 Nm. Vrcholem v nabídce nafty bude opět šestiválcový třílitr 3,0 TDI o výkonu 176 kW (240 k) a točivém momentu 500 Nm.
Zajímavostí je pak fakt, že všechny naftové agregáty plní s předstihem emisní normu Euro 5. Všem motorům pochopitelně klesla průměrná spotřeba, dynamika šla naopak nahoru. Nejslabší motor v nabídce, agregát 2,0 TDI 105 kW dostrká á-čtyřku na stovku za 9,4 s postačí ji ke zrychlení k hranici 215 km/h. Silnejší diesel 2,7 zvládne totéž za 7,7 s a skončí na metě 226 km/h, 3,0 TDI se pak pyšní hodnotami 6,1 a 250 km/h.
Benzinová eskadra začíná na akceleraci na sto za 8,6 s a maximální rychlosti 225 km/h pro motor 1,8 TFSI a končí na hodnotách 6,2 s a 250 km/h (el. omezených) pro motor 3,2 FSI.
V oblasti převodovek se nic nového neodehraje. V nabídce bude šestistupňový manuál, nový sedmistupňový robotizovaný manuál DSG a tradiční automat Tiptronic. Tyto pak dolní bezstupňový automat Multitronic.
Nové Audi A4 na frankfurtském autosalonu
Nové Audi A4 na oficiálních fotografiích