Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od roku za devět let prodalo šest tisíc kusů. Nová má být ještě úspěšnější.
I když se zákazníci v České republice prvních objednaných kusů modelu XC60 dočkají až na podzim, první exempláře určené pro dealery již do republiky dorazily. Novináři i významní zákazníci značky si je už mohli prohlédnout v pražské galerii Mánes.
Tuzemské zastoupení švédsko-čínské automobilky se netají tím, že má s XC60 velké plány. Vždyť i ta minulá byla vždy nejprodávanějšími modelem, přičemž její podíl ve statistikách nově registrovaných aut značky Volvo činil každý rok minimálně padesát procent.
V porovnání s předchůdcem je auto citelně větší. Například délka je 4688 milimetrů, což je o šedesát více než v případě první generace z roku 2009. Zvětšila se rovněž šířka - konkrétně o 11 milimetrů a činí tak 1902 milimetrů, oproti tomu výška je o 57 milimetrů snížena. Vůz tak má v tomto směru rozměr 1658 milimetrů.
Zavazadlový prostor má umět pojmout 505 litrů.
Pod kapotu bude Volvo montovat stejné motory, jaké jsou k dispozici v modelech řady "90". S nimi ostatně sdílí i podvozkovou platformu. Tedy dieselové agregáty s označením D4 a D5 mají výkony 190 a 235 koňských sil a spotřebu 5,1 a 5,5 litru na sto kilometrů. Tyto verze, stejně jako všechny benzinové jsou vybaveny automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.
Slabší motory a "předokolky" až za rok
Později, konkrétně na jaře příštího roku, má být k dispozici také stopadesátikoňový diesel D3, který má manuální převodovku a pohon pouze předních kol. Stane se nejlevnější verzí v této modelové řadě. I tak však jeho cenovka o téměř padesát tisíc přeroste milionovou hranici.
Klasické zážehové motory jsou dva. Stejně jako v případě vznětových se jedná o dvoulitrové přeplňované čtyřválce. Slabší T5 má výkon 254 koní, silnější pak 320.
Vrcholnou motorizací pak je opět T8 Twin Engine, což je plug-in hybrid s celkovým výkonem 407 koňských sil. Tento vůz ale nekoupíte za méně než 1 847 700 Kč.
V porovnání s minulou generací se samozřejmě podstatně rozšířily a vylepšily elektronické asistenční systémy. Například teď umí řidiči v krizových situacích pomáhat zvládnout správné vyhýbací manévry a nedovolí vjet do vedlejšího pruhu, pokud se tam například nachází vůz v takzvaném mrtvém úhlu.
Základní výbava Kinetic je určena pouze pro verze se slabším dieselovým motorem.
Výbava Momentum, která se zřejmě stane tou nejprodávanější, zahrnuje například tyto prvky: šestici airbagů, asistent pro sjezd z prudkého svahu, asistent pro rozjezd do svahu, systém City safety se schopností samočinného brzdění a systém udržení vozu v jízdním pruhu. Z komfortních prvků lze vyjmenovat například audiosystém s devítipalcovým dotykovým displejem a deseti reproduktory, dvouzónovou klimatizaci, multifukční kožený volant, elektrické ovládání všech oken, LED světlomety, střešní ližiny, zadní parkovací senzory a osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Oproti základnímu Kineticku je Momentum dražší o 86 000 Kč.
Na galerii snímků vozů, které se účastnily premiéry, se můžete podívat zde:
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40