Plug-in hybridy si pomalu ale jistě začínají získávat oblibu ze strany veřejnosti i výrobců vozidel. Jak je na tom Opel?
Je to nepochybně technologie, na které je co vylepšovat, ale potkávat se s ní budeme stále častěji. Po nedávném představení konceptu od Volva se k plug-in hybridům přidává i Opel Flextreme z dílny koncernu GM.
Už na první pohled je zřejmé, že Flextreme je variací na americký Chevroletu Volt a sdílí s ním jednu platformu. Tyto dva vozy ale mají společného více než jen platformu.
Opel Flextreme ke svému pohonu používá Lithium-Ionové baterie na které je vůz schopen ujet vzdálenost přibližně 100 km. Pokud se hodnota nabití baterii začne přibližovat k nule, baterie začne přímo za chodu dobíjet dieselový motor. Celkový dojezd vozidla, teda na baterie a dieselový motor, se pohybuje kolem 775 km.
Výkon elektromotoru činí 120 kW a je schopen nabídnout točivý až moment 320 Nm. Generátor schopný nabíjet baterie disponuje výkonem 53 kW, který využije na doplnění kapacity baterii. Na podporu tohoto čistého pohonu slouží turbodiesel o objemu 1,3 litru.
Unikátním, ale možná trochu zbytečným řešením je speciální uspořádáni úložního prostoru v kufru vozu. Zde se totiž nachází místo pro dva dvoukolové vozítka Segway využívající ke svému pohonu též elektrickou energii, která může být dodávaná přímo z elektromotoru vozidla.
Pojďme se v krátkosti podívat i na design vozu. Ten v sobě spojuje hatchback s malým vanem. Futuristický vzhled podtrhují zvláštní světla a dveře kufru otevírající se nahoru. Dalších fotografii a nových informací se dočkáme až po představení na Frankfurtském autosalonu.
Opel Flextreme Concept