Automobilka Renault hodlá pro své kupé, odvozené od nové generace Laguny, nachystat velmi zajímavé motory. Ty by měly svými parametry konkurovat tomu nejlepšímu na trhu.
I když se původně hovořilo o nasazení poměrně malých čtyřválců, nyní to vypadá tak, že to důležité se odehraje se šesti válci, které časem doplní menší čtyřválec pro spořílky, kteří touží hlavně po designu a hledí na každou korunu.
Laguna Coupe se tedy bude pyšnit šestiválcem o objemu 3 litry, který bude spalovat naftu. Tento agregát bude hned ve dvou výkonnostních variantách a to se 170 kW (231 k) a 195 kW (265 k). Točivé momenty pak budou mít hodnotu 450, resp. 550 Nm v opravdu solidním pásmu od 1700 do 2800 ot/min. V obou případech půjde o zcela nový motor, který bude přeplňován jen jedním turbem.
Benzín pak zastoupí inovovaný šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 177 kW (240 k) a točivým momentem 330 Nm.
Oba agregáty pak budou plnit budoucí emisní normu Euro 5 a budou se chlubit také velmi nízkou spotřebou s ohledem na svou velikost a výkon, který poskytují.
Laguna Coupe se tak může stát velmi zajímavým vozem, protože k této dávce výkonu je třeba započítat i aktivní řízení všech kol Active Drive, které bylo před nedávnem testováno a klasická Laguna ve slalomu za sebou nechala Porsche.
Tip: O aktivním řízení Active Drive si můžete přečíst zde.
Renault Laguna Coupé