Ford již pracuje na nové Fiestě, Audi testuje A4 Avant, Opel připravuje ostrou Vectru, Jaguar nové XF-R ad.
Opel Vectra OPC: další zbraň do sbírky
Corsa OPC, rekordman na Nürburgringu, Astra OPC, rekordman na Nürburgringu, kam se člověk podívá, tam nějaké OPC. A kde je OPC, Nürburgring nesmí chybět.
Nová Vectra je prozatím daleko, ale nejostřejší verze už se na Nürburgringu prohání. Aby ne, když se tam Opelu s OPC modely tak daří. Současná Vectra OPC na svém účtu žádný výrazný úspěch nemá a zůstává tak za svými menšími sourozenci. Bude ta nová úspěšnější?
Nemyslím. I když bude poháněna zajisté zajímavým motorem, přeplňovaným benzínovým V6 o objemu 2,8l a výkonu přes 300 koní, přenos výkonu na vozovku bude nadále jen přes prostřednictvím přední nápravy. To nejsou pro sportovní verzi auta střední třídy ty nejlepší předpoklady. Ovšem třeba se mýlím a bude to čtyřkolka. Uvidíme, časem se určitě objeví další informace.
Foto © Automedia
Nova Vectra OPC při testech na Nürburgringu
Audi A4 Avant je na cestě
Ačkoli se nová A4 představila světu již ve Frankfurtu, automobilka s provedením kombi příliš nespěchá. Špionážním fotografům se podařilo zachytit model Avant v Ingolstadtu poblíž továrny. Žádné designové výstřelky se neočekávají, kombi půjde po této stránce ve stopách sedanu a podobně tomu bude i v oblasti pohonných jednotek. Audi A4 Avant se dostane do prodeje na konci léta příštího roku.
Tip: Přečtěte si představení nové generace Audi A4.
Foto © Automedia
Audi A4 Avant
Nový Ford Fiesta se již testuje
Před pár dny jsme vám přinesli několik fotografií, na kterých je nová Fiesta zachycena v domácí továrně. Nyní se situace mění – Ford vzal Fiestu na první testy do francouzských Alp. Ani tato událost špionážním fotografům neunikla.
Možná vás (tak jako nás) zklame, že vůz nese pečlivé maskování, ale to se bude s postupem času jistě vytrácet. Nová Fiesta si troufá obsadit přední příčky prodejů ve své kategorii – Ford to chce docílit především zcela odlišným designem a také výbornými jízdními vlastnostmi, které zajistí propracovaný podvozek. Fiesta se na trhu objeví hned jako tří i pětidveřová verze. Pod její kapotou bude zpočátku pětice motorů. Benzínové budou zastupovat tři s objemem 1,3, 1,6 a 1,8 litru, dieselové pak známé čtyřválce TDCI 1,4 a 1,6 litru. Na trhu se nová Fiesta objeví v létě příštího roku.
Fiesta při testech ve francouzských Alpách
Fiestu se podařilo zachytit i přímo v designovém centru
Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby vozu
Jaguar XF-R: ostrá šelma
Je to jen pár týdnů, co Jaguar ukázal světu „klasické“ XF. Špionážním fotografům se ale podařilo zachytit testovací mulu ostré verze, již podle tradice označené XF-R. Jam můžete sami vidět, zadní partie patří dobře známému S-Typu, no maskování vepředu jasně ukazuje na tvary nového XF.
Pod kapotou vozu bude být dobře známý kompresorem dopovaný osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu něco málo přes 400 koní. Základní verze XF se dostane k zákazníkům na jaře příštího roku, ostré „erko“ dorazí zřejmě až o rok později.
Foto © Automedia
Jaguar XF-R v podobě muly
Hyundai Genesis: korejský expres
Špionážním fotografům se podařilo zachytit nový sedan Genesis při jednom z testů. Poměrné rozsáhlé maskování vás zřejmě nepotěší, ale i tak si můžeme o vlajkové lodi Hyundaie něco říci.
Vůz bude používat pohon zadních kol a pod jeho kapotou se objeví také velký osmiválec o objemu 4,6 litru a výborném výkonu 283 kW/385 k. Je jasné, že korejská automobilka si od velkého sedanu slibuje mnoho a proto nenechává vývoj vozu napospas osudu. Rovněž se totiž pracuje také na vývoji palubního systému jako je iDrive od BMW.
Veřejnosti se Genesis představí již příští rok, přičemž k prvním zákazníkům se dostane na podzim.
Foto © Automedia
Hyundai Genesis
Mercedes-Benz GLK: interiér podle pravítka
Zvenku jsme si GLK prohlédli nedávno, nyní můžeme nahlédnout do interiéru. Prozatím se podařilo získat jen jeden obrázek, ale pro první představu jistě postačí. Jak sami vidíte, stejně jako v případě exteriéru, vládnou interiéru rovné linie a ostré hrany. Že by se ve Stuttgartu stali příznivci funkcionalismu? Těžko říci, ale mě ta hranatá středová konzole, nad kterou do prostoru ční lišta s výdechy vzduchu orámovanými lány plastu, evokuje vzpomínky na interiéry vozů osmdesátých let. Samozřejmně, z jednoho obrázku prototypu nelze dělat předčasné závěry, ale obávám se, že nic převratného už nás nečeká.
Vedení automobilky oficiálně potvrdilo, že GLK bude na trh uvedeno na konci roku 2008. Oficiální označení je „kompaktní SUV” a za přímé konkurenty jsou považovány BMW X3 a budoucí Audi Q5. Lze očekávat, že ceny budou nastaveny obdobně, jako u konkurence, takže cena nejlevnějšího modelu bude okolo 35 000 €. Na rozdíl od tříd M a GL, které jsou vyráběny v Alabamě v USA, GLK ponese značku Made in Germany.
Foto © Automedia
Prototyp Mercedes-Benz GLK