132
Fotogalerie

Autosalon Frankfurt 2007: přehled novinek

Autosalon ve Frankfurtu se otevře veřejnosti již za pár okamžiků. Jaké novinky můžeme očekávat? (Oživeno 10.9.)

Kapitoly článku:


Pokud se sami chystáte na blížící se autosalon ve Frankfurtu, pak se vám mohou hodit některé základní informace.

Datum konání:
- novináři:
11. - 12. září
- obchodní: 13. - 14. září
- veřejnost: 15. - 23. září
Otevírací doba: 9 - 19 hod.
Vstupné: Základní vstupné na jeden den 13 eur přes týden, 15 eur přes víkend. Děti (6-14 let), studenti, vojáci atp. 7,50 eur za osobu

Vstupenky je možno zakoupit přímo na místě, nebo na internetu. Pokud si chcete zajisti vstupenky s předstihem, pak využijte tento odkaz.

Pokud se chcete dozvědět více o programu, průběhu a novinkách na tomto autosalonu s daty a termíny jejich premiéry, pak navštivte oficiální stránky, kde se  dozvíte vše podstatné.

Tip1: Speciály z autosalonů v Ženevě 2007, Paříži 2006, Ženevě 2006, Frankfurtu 2005, Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005

Tip2: Prohlédněte si živé fotografie z autosalonu v Brně 2007, Ženevě 2007Paříži 2006Ženevě 2006, v Brně 2006, v Bratislavě 2006

Na následujících řádcích vám ve stručnosti představíme všechny novinky, o kterých víme, že se ve Frankfurtu objeví. Stručné shnrnutí doplňují odkazy na další podrobnosti o té které novince. Informace budeme až do začátku autosalonu postupně doplňovat, s naším přehledem vám zaručeně nic neuteče. 

Nově jsme přidali: Alfa Romeo 147 C'N'C, Citroen C-Cactus, Fiat Punto Abarth SS Concept, Fiat Panda Aria, Hyundai i30 CrossWagon, Hyundai i-Blue concept, Mercedes C63 AMG, Mitsubishi Concept-cX


 

Alfa Romeo 147 C'N'C

Alfa Romeo 147 se pomalu stává babičkou na automobilovém trhu. Vozů, které by se vyráběly a prodávaly tak dlouho, dnes už moc není, a tak je třeba přijít občas s něčím, co opět přiměje zákazníky k nákupu. A proč na to nejít originálně.

Představte si hudební žánry jako je pop, garage, indickou hudbu a v podstatě celou „street” kulturu. A k tomu si přidejte Alfu 147. Nic se vám nezobrazí?

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde 

1.jpg 2.jpg 3.jpg

Alfa Romeo Unique - více individuality

Alfa Romeo se rozhodla pro individualistickou budoucnost. Zájem zákazníků přinutil automobilku k rozšíření výbavy o prvky individuální výbavy, a to jak exteriérových prvků, tak interiéru. Celý program má název „Unique Alfa“.

Celá myšlenka se zrodila spolu s nejexkluzivnějším modelem 8C Competizione, který se vyprodal rychlostí blesku a zákazníci si jej mohli nakonfigurovat skutečně dle vlastních představ. Alfa Romeo má za cíl celým projektem vyzdvihnout své postavení na automobilovém trhu a odkázat na bohatou historii.

Tip: více informací o tomto projektu naleznete zde

Unique_4.jpg Unique_8.jpg Unique_9.jpg

Alfa Romeo Unique - více individuality

Aston Martin DBS

Pokud něco Aston Martin opravdu umí, pak je to styl a elegance a na čtyřech kolech. Již dlouhé roky přináší na trh modely, které jsou i léta poté považovány téměř za umělecká díla. A nový model DBS tuto skutečnost jen potvrzuje.

Poprvé se DBS představil loni v květnu jako auto Jamese Bonda z filmu Casino Royale, jenže filmový bourák se od toho reálného přeci jenom trochu liší. Když si odmyslíme arzenál zbraní, pak lze najít malé odlišnosti i v samotném designu, ovšem nic, co by vůz zásadně změnilo.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

01.jpg 02.jpg 03.jpg

Audi A4: nová generace

Základem všeho je rázná modifikace platformy a podvozku. Rozvor vzrostl o neskutečných 160 mm na 2 808 a délka o 110 mm na 4 700 mm. Na šířce pak A4 nabrala 60 mm.

To vše má zabezpečit více místa pro posádku jak na předních, tak na zadních sedačkách. Z Audi A4 by s tak měl stát nejprostornější vůz svého segmentu.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg

Nová Audi A4 S-Line

Jak je u Audi zvykem, S-Line paket nabídne nejen změnu vzhledu ke větší agresí, ale nabídne také sportovnější charakter. Základem S-Line jsou pozměněné nárazníky a také 19" kola z lehké slitiny.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg

Audi RS6

Audi představilo své superkombi. Výkon supersportu, hmotnost náklaďáku a praktičnost rodinného vozu. To vše v jednom balení. O pohon vozu se stará nový desetiválec o objemu 5,2 litru s přímým vstřikem paliva FSI. Agregát 5,2 V10 je navíc dopován dvojicí turbodmychadel, což se podepsalo na výkonu, který dosahuje dle oficiálních údajů 426 kW (580 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 650 Nm. Neoficiálně se ovšem hovoří o výkonu přes 610 koní a točivém momentu téměř 700 Nm.

 

RS6_1.jpg RS6_2.jpg RS6_3.jpg

Audi A8 facelift

Nikomu zrejme netreba dokazovať, že pre Audi je jeho najvyšší model A8 jedným z kľúčových. Pre zlepšenie postavenia a po príchode nového Mercedesu S siahlo Audi po decentnej modernizácii. Nie, extrémne zmeny určite nečakajte, práve naopak. Radikálne zásahy totiž „áosmička“ ani nepotrebovala, prioritou bolo poskytnúť zákazníkom ešte viac bezpečnosti, pohodlia a luxusu. Jednej výraznejšej novinky sa ale zákazníci štyroch kruhov dočkali - pod kapotou A8 sa objaví nový benzínový šesťvalec s objemom 2,8 litra a výkonom 154 kW (210 k), ktorý má vynikať predovšetkým veľmi nízkou spotrebou. Je ale otázne, koľko zákazníkov siahne v prémiovom segmente práve po najslabšej jednotke, kde úspornosť je s veľkou pravdepodobnosťou niekde na konci zoznamu priorít.

Tip: více informací o faceliftu Audi A8 naleznete zde

A8_1.jpg A8_2.jpg A8_3.jpg

Bentley Continental GT Speed

Ještě žádné sériové Bentley nedokázalo bez externích úpravců uhánět rychlostí 326 km/h. Tomu je však nyní konec a i britské Bentley se bude moci zařadit mezi opravdu rychlé vozy.

Bentley totiž připravil v duchu modelu Speed z roku 1923 speciální edici luxusního kupé Continental GT. Automobilka u svého šestilitrového dvanáctiválce, který dopuje twin-turbo, přehrála software řídící jednotky, pozměnila sání, výfukový systém a výkon se rázem vyšplhal na 449 kW (610 k) při 6 000 ot/min a točivý moment na 750 Nm.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

1.jpg 2.jpg 3.jpg

Brabus Bullit C-class V12 biturbo

Brabus přiveze do Frankfurtu extrémní céčko s výkonem 730 koní a točivým momentem 1100 Nm. Agresivní bodykit a oslnivá dynamika bude těžko ve střední třídě hledat konkurenci.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Bullit_1.jpg Bullit_2.jpg Bullit_3.jpg

Citroën C4 BioFlex

Pod kapotou BioFlxu lze najít benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který poskytuje výkon 80 až 82 kW (110 až 112 k) a točivý moment 147 až 153 Nm. Výkonový rozptyl je způsoben tím, že vůz může jezdit jak na E85, tak i na běžný bezolovnatý natural.

Citroën C4 BioFlex je ovšem trochu ekologičtější. Při jízdě na E85 vypouští jen 160 g CO2 na jeden kilometr, což je o 9 g/km méně, než sourozenec z koncernu PSA.

Tip:více informací o tomto voze naleznete zde

Citroen C3 StreetLounge

Lídr v nabídce MPV vozů, automobilka Citroen, chystá uvést na trh již páté MPV. To bude odvozeno od malého modelu C3 a ponese název C3 StreetLounge. Na trhu se má objevit v příštím roce a očekává se, že minimálně předprodukční verze bude představena ve Frankfurtu.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Citroen C-Airscape

Francouzská automobilka Citoren chystá na autosalon ve Frankfurtu opravdovou pecku. Představí tam studii C-Airscape, která je odvozena od nové generace modelu C5. Velké čtyřmístné kabrio se tak zařadí mezi hrstku otevřených vozů střední třídy.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

1.jpg2.jpg3.jpg

Citroen C-Cactus

Jistě už víte, že na Frankfurtském autosalónu bude letos dominovat téma budoucnosti dopravy a budeme se tedy potkávat s mnoha návrhy a koncepty automobilek hrajících zejména na ekologickou notu. Francouzská automobilka Citroen také ukáže co umí a na svém výstavním prostoru veřejnosti předvede mimo jiné i dva koncepty. Jedním z nich je již ohlášený C5 Airspace. Ten druhý se jmenuje C-Cactus a klidně jej můžeme nazvat „low-costovým“ konceptem.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

1.jpg 3.jpg

Dodge Journey

Dodge Journey můžeme nazvat prvotinou této americké automobilky, která se rozhodla vstoupit do segmentu CUV právě s ním. Nový model se má stát silním soupeřem pro vozy jako Subaru Forester, Mitsubishi Outlander nebo Nissan Quashqai. Vůz „stojí“ na mírně prodloužené platformě modelu Avenger a právě díky tomuto prodloužení si místo v interiéru může najít až sedm lidí. Na druhou stranu to pro ně ale moc komfortní svezení nebude a to i přesto, že vůz budí zvenku dojem prostornosti.

Journey bude dostupný jak ve verzi s předním náhonem, tak i ve verzi s pohonem 4x4. V nabídce motorů se zatím objevily jenom tři. Nejsilnější verze bude disponovat šestiválcem o objemu 3,5 l, produkujícím výkon 235 koní, následuje možná trochu lenivější motor s objemem 2,4 l, který nabídne výkon 173 koní a seznam benzínových motorů uzavírá motor 2,7 FFV pohrávající si se 186-ti plnokrevníky. Zatím jediný dieselový agregát, o kterém se spekuluje, bude pravděpodobně dvoulitr a měl by být určen hlavně pro evropský trh. Zákazník si bude moci vybrat, zda chce mít vůz s automatickou nebo manuální převodovkou, ovšem automobilka počítá s tím, že více „automatů“ se prodá v Americe.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Journey_1.jpg Journey_2.jpg Journey_3.jpg

Fiat Punto Abarth SS Concept

Ne, nepleťte si ho s klasickým Abarthem. Ten jde do prodeje právě v těchto dnech a pod kapotou mu tluče přeplňované čtyřválcové srdce o objemu 1,4 litru s výkonem 116 kW/155 k. Ve Frankfurtu se ale objeví ještě ostřejší verze SS.

Původní motor bude rozsáhlými úpravami ještě posílen na celkový výkon 134 kW/182 k. To ale není zdaleka vše. Kromě toho se vylepšení dočkají také brzdy, podvozek bude u verze SS přitvrzen a snížen. Vše doplní velká kola a poměrně agresivní bodykit, který bude tvořen jinými nárazníky, rozšířenými blatníky a také zadním spoilerem.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

SS_1.jpg SS_2.jpg

Fiat Panda Aria

Tento „malý ekolog“ toho v sobě skýva víc než dost, automobilka ho naplnila řadou technických novinek snižujících spotřebu a emise.

Hodnota emisí CO2 by se měla rovnat 69 g/km, přičemž této „zelené“ Pandě bije pod kapotou dvouválec 0,9l  s výkonem 80 koní. Motor je schopen šlapat na 3 paliva a to benzín, metan a dokonce i vodík, takže majitel si klidně může vybrat co bude aktuálně nejlacinější. Ovšem dnes by do nádrže mohl lít leda tak normální benzín. Pro další šetření paliva tenhle automobil disponuje také technologii Stop&Start, ve městě by pak bylo možno ušetřit až deset procent paliva.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

1.jpg 2.jpg

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Doporučujeme

Články odjinud