Japonci s facelifty svých vozů přicházejí často dříve než je běžné. Lexus GS se prvního omlazení dočkal již dva roky po představení.
Automobilka Lexus oznámila již v září letošního roku, že model GS projde faceliftem. Současná generace se přitom na trh dostala teprve před dvěma lety a tak se tento krok může zdát trochu předčasný.
Po stránce designu lze hovořit o velmi decentních změnách. Upravena byla přední maska s mřížkou chladiče, nové jsou i světlomety a ve vnějších zpětných zrcátcích lze nově najít ukazatele směru. Navíc pro zlepšení aerodynamiky došlo ke protažení zadního nárazníku blíže k zemi.
Uvnitř vozu lze pak najít novou řadičku, spínače na palubní desce a ukazatele na přístrojové desce. Modely GS 460 a GS 450h dostaly do sériové výbavy kožené čalounění.
Pro verze GS 460 a GS 450h se nyní nabízí systém aktivních stabilizátorů ve spojení s pneumatikami typu run flat. Jsou zde použity stabilizátory s proměnnou tuhostí které omezují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami s vyšší přesností řízení, bez jakýchkoli dopadů na pohodlí jízdy v přímém směru. Tento systém byl v Evropě poprvé použit u modelu LS 600h a nyní se tak objevuje na dalším modelu. Jeho hlavní částí je akční člen umístěný uprostřed na stabilizátorech vpředu i vzadu. Akční člen je složen z bezkontaktního stejnosměrného motoru a redukčního převodu, který je schopen vyvinout točivý moment na levou i pravou část tyče stabilizátoru. Elektronická řídicí jednotka systému vypočte požadovaný točivý moment pro točivý pohyb vozu na základě informací z čidla úhlu natočení kol v kombinaci s rychlostí vozu. Síla použitá nezávisle na tyčích stabilizátorů vpředu i vzadu snižuje náklon karoserie, a tak přispívá k lepší stabilitě vozidla, výtečným jízdním vlastnostem při průjezdu zatáčkami a lepší agilnosti vozidla díky přesnější odezvě řízení. Systém aktivních stabilizátorů se na trati bez zatáček nepoužívá, což se podílí na nižší spotřebě energie.
Tip: Test Lexusu GS 450h naleznete zde.
GS 300 jen s dílčími změnami
Pro tento model budou k dispozici nová 17 a 18" kola z lehké slitiny a současně dostává do sériové výbavy adaptivní odpružení AVS. Tento podvozek umožňuje měnit charakter odpružení v režimu Normal a Sport.
Model GS 300 je rovněž standardně vybaven systémem Lexus VIDM (integrované řízení dynamiky vozu) přispívající k lepším jízdním vlastnostem, řízení trakce a stabilitě vozidla. Čidla VDIM rozmístěná po celém vozu dodávají komplexní stavové údaje, které slouží systémům aktivní bezpečnosti jako jsou ABS (brzdy s protiblokovacím systémem), EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), TRC (řízení trakce) a VSC (systém řízení stability vozu), společně s elektronickým posilovačem řízení (EPS).
Další zlepšení aerodynamických vlastností vozu přispělo ke snížení celkových emisí CO2 téměř o 4 %, nyní tedy činí 226 g/km.
GS 460 s novým motorem pod kapotou
Verze GS 460 nahrazuje dřívější model GS 430. Tento vůz se nyní bude pyšnit novým osmiválcem o objemu 4,6 litru s výkonem 255 kW (347 k). To je o 23% více výkonu než u modelu GS 430. Stovku pak tento model zvládne za 5,8 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h.
Zajímavé jsou pak emise CO2. Ty klesly i přes vyšší výkon o 11 g/km na současných 258 g/km.
Nový agregát V8 byl doplněn dvojitým sacím kanálem nad motorem s kompaktními vložkami vzduchových filtrů a systémem ACIS (akusticky ovládaný sací systém) jenž optimalizuje přípravu směsi paliva se vzduchem. Systém D-4S (stechiometrická technologie přímého vstřikování paliva) je celosvětově jediným systémem vstřikování paliva v automobilech, kde jsou použity dvě vstřikovací jednotky na válec a kombinuje tak přímé i nepřímé vstřikování paliva do válce. Ten doplňuje systém Lexus Dual VVT-i (inteligentní proměnné časování ventilů). D-4S spojuje přednosti vstřikování do sacího kanálu s přímým vstřikováním, a tak dosahuje vyššího výkonu motoru při nižších emisích škodlivin.
Proměnné časování ventilů snižující kompresní ztrátu, optimalizované pro ventily sání i výfuku, používá technologii VVT-iE, což je celosvětově první elektricky řízený systém proměnného časování ventilů pro vačkové hřídele sacích ventilů. Dále zlepšuje výkon motoru v celém rozsahu otáček motoru i pracovních teplot.
K plnému využití výkonnostního potenciálu nové jednotky V8 přispívá zejména její spojení s osmirychlostní automatickou převodovkou.
Modernizovaná řada GS se u prodejců Lexus objeví začátkem roku 2008. Cena modelu GS 300 byla nově stanovena na 1 339 000 Kč. Verze GS 460 a GS 450h budou nabízeny za shodnou cenu 1 759 000 Kč. Zákazník tak bude mít možnost jednodušší volby mezi konvenčním osmiválcovým motorem nebo pohonem Lexus Hybrid Drive.
Foto © Automedia
Starší špionážní foto faceliftovaného GS
Lexus GS po faceliftu na zatím jediné oficiální fotografii