Volkswagen přichází s myšlenkou mobilních dobíjecích stanic, které mají v následujících letech pomoci problému s nedostatkem pevné infrastruktury pro nabíjení elektromobilů.
Německá automobilka popisuje svůj nápad mobilních dobíjecích stanic doslova jako „powerbanky pro elektromobily“. Obdobný princip přenosné záložní energie, který již známe v případě mobilních zařízení, tak chce VW využít pro nabíjení elektrických vozidel. Mobilní stanice bude moci být umístěna takřka kdekoliv, ať už jde o parkoviště, odpočívadla, firemní prostory či veřejné události.
Díky tomu si budou například města moci otestovat, na kterých místech se později vyplatí opravdová investice a výstavba pevné dobíjecí infrastruktury. Stanice si ale budou moci pronajmout také různé společnosti, přičemž umístění jednotky není omezeno přívodem k jinému zdroji energie, což prohlubuje flexibilitu umístění.
Kromě připojení k elektrické síti v místě totiž VW myslí i na možnost dobíjení baterií v mobilních stanicích pomocí sluneční či větrné energie. Základ techniky přitom vychází z bateriových modulů platformy MEB, kterou v budoucnu najdeme v široké řadě elektromobilů VW. Zde tak chce automobilka sdílením ušetřit náklady na výrobu a ke všemu případně využít starší a pro jízdu už nevhodné baterie starých elektromobilů.
Každý mobilní stojan má být schopen rychlého dobíjení výkonem až 100 kW, přičemž stanice obsahuje celkem čtyři přípojky (dvě DC a dvě AC) pro dobíjení až čtyřech aut najednou. Celková kapacita 360 kWh by měla podle VW zvládnout dobít až 15 elektrických vozidel.
První mobilní stanice chce Volkswagen začít požívat v domácím Wolfsburgu už během první poloviny letoška, a to v rámci zaváděcího testovacího programu. Později plánuje rozšíření této flexibilní infrastruktury i do dalších měst. I v tomto případě automobilka zmiňuje rok 2020 jako klíčový.