21
Fotogalerie

Tajné: nové Audi A6 již trénuje bez maskování

Audi je s vývojem A6 dále, než jsme si mysleli, Hyundai trápí evropskou Sonatu alias i40, BMW X1 dostane M paket ad.

Hyundai i40 Wagon: sbohem, Sonato

My čekali Sonatu, a zatím přišla i40, dalo by se říci v parfrázi na známou píseň Fešáků. Zatímco my očekáváme evropskou premiéru nové generace Hyundai Sonata, která zatím dorazila nejblíže do Ruska, automobilka chystá příchod modelu i40. Jde pochopitelně o tentýž vůz, pouze se jménem zapadajícím do evropského numerického značení současných korejských vozů. Proč mají ve světě tytéž vozy pěkná jména jako Sonata a u nás se prodávají pod neosobním označením typu „iČíslo”, to netušíme, moc se nám to ale nelíbí.

Ale zpět k vozu samému. Ten se našim špionážním fotografům podařilo přistihnout při testech ve švýcarských Alpách, a to hned ve verzi kombi neboli Wagon, která zatím na jiných trzích uvedena nebyla. Není ostatně divu, evropskou kombíkovou obsesí trpí ve zbytku světa málokdo. To je dost možná i důvod, proč Hyundai s evropskou premiérou nové Sonaty, tedy i40 stále váhá - zřejmě má pocit, že bez kombíku by to na starém kontinentu prostě nešlo.

Na snímcích můžeme vidět celkem hutně maskovaný vůz, který dává tušit jen to, že i40 Wagon rozhodně nebude pojízdným snem stěhováků. Svým profilem bude zjevně dalším z řady „lifestylových” kombi, u kterých praktičnost ustoupila stylu.

Po stránce techniky nepřinese i40 zřejmě žádné překvapení a očekávat můžeme benzinové motory GDI, diesely CRDi a časem zřejmě i hybridní provedení kombinující zážehový a elektrický agregát.

Hyundai i40 Wagon Spy 01.jpg Hyundai i40 Wagon Spy 02.jpg Hyundai i40 Wagon Spy 03.jpg
Hyundai i40 Wagon Spy 04.jpg Hyundai i40 Wagon Spy 05.jpg Foto © Automedia
Hyundai i40 Wagon bude zřejmě jen evropskou specialitkou, provedením i názvem

Nové Audi A6 přistiženo téměř bez maskování

Je to sotva pár týdnů, co jsme vám přinesli fotografie nového Audi A6 při ostrých testech na Nürburgringu a už tu máme další, ještě cennější materiál. Hlavním aktérem je opět A6 ročníku 2011, tentokrát ale s o mnoho menším maskováním. Je ho až neuvěřitelně málo, z klíčových nových prvků jinak stále konzervativního designu „á-šestky” rázem vidíme téměř vše.

Nové snímky potvrzují naše předchozí slova o ostřeji řezaných rysech. Pohlédněte na přední masku, jejíž kosočtvercový tvar téměř zcela pozbyl oblin, stejně tak se ostřejšími hranami mohou pochlubit obě kapoty a ač nevidíme přesný tvar zejména předních světel (a to je v podstatě to jediné co pořádně nevidíme...), nepochybujeme o tom, že právě světla podtrhnou „drsnější” výraz nové A6. Ta by tak v další generaci měla připomínat spíše současnou A4 než své předchůdce. Pozoruhodným prvkem je chromovaná boční lišta, obepínající vůz proklatě nízko, ale ta zřejmě bude jen součástí jemného maskování a na produkční verzi se neobjeví.

Žádné novié informace jsme od minula neposbírali, a tak můžeme jen zopakovat, že další výrazná změna čeká A6 v oblasti konstrukce, která využije zcela nové platformy s větším zastoupením hliníku. Pod kapotou by měl být hlavní novinkou nový čtyřlitrový benzinový osmiválec a osmistupňová automatická převodovka.

K novým snímkům navíc přidáváme i špionážní video, které zachycuje jeden z více maskovaných prototypů na Nordschleife, zato v akci. Můžete se tak zároveň podívat i na to, jak to nové A6 šlape...

Na daší detaily si budeme muset počkat, ale čekání to zřejmě nebude tak dlouhé, jak se mohlo původně zdát. Pokud Audi dnes testuje takto odhalené prototypy, nemůže sériový vůz představit až za rok, mělo by se tak stát dříve.

Audi A6 2011 Spy mene maskovani 01.jpg Audi A6 2011 Spy mene maskovani 02.jpg Audi A6 2011 Spy mene maskovani 03.jpg
Audi A6 2011 Spy mene maskovani 04.jpg Audi A6 2011 Spy mene maskovani 05.jpgFoto © Automedia
Nová generace Audi A6 se odhalila mnohem více, než bychom ještě před pár týdny čekali...


Špionážní video s více maskovaným prototypem v akci na Severní smyčce Nürburgringu

BMW X1 M paket: malé SUV zavoní po sportu

BMW se dnes profiluje jako výrobce rodinných vozů se sportovní image a přesně v tomto duchu bude ztvárněna i jedna z jeho chystaných novinek. Relativně malá X1, která je letos nejprodávanějším prémiovým SUV v Evropě, totiž svůj vyloženě pohodový charakter přiostří tradičním bavorským doplňkem - M paketem.

Může se vám zdát zvláštní, že M paket dostává i auto, které nemá (a doufejme, že nikdy mít nebude...) svou „M” verzi, ale to u BMW není ničím novým, podobnou situaci jsme zažili v minulosti již několikrát. A ostatně i modely, které se později v „emkovém” provedení představí, poznají často svůj M paket ještě o mnoho dříve.

Ale zpět k M paketu pro X1. Ten bude obsahovat zcela tradiční prvky počínaje upravenými nárazníky a bočními prahy, pokračuje přepracovaným interiérem a konče lehce přitvrzeným a sníženým podvozkem. Pokud si pokládáte otázku: „K čemu takové auto asi bude,” pak rozhodně není ničím pro vás. Pro ostatní bude zkrátka sportovněji vyhlížejícím rodinným přibližovadlem.

Má se za to, že M paket se v nabídce doplňků k BMW X1 objeví již začátkem nadcházejícího roku

BMW X1 M Paket Spy 01.jpg BMW X1 M Paket Spy 02.jpg BMW X1 M Paket Spy 03.jpg
BMW X1 M Paket Spy 04.jpg BMW X1 M Paket Spy 05.jpg Foto © Automedia
M paket z malého SUV X1 sporťák určitě neudělá, trochu sportovních pocitů ale jistě přidá

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: pro Nordschleife dělaná

Ze Severní smyčky Nürburgringu vám přinášíme špionážní snímky všelijakých aut. Máme ale podezření, že většina se tam ukazuje jen proto, aby automobilka naznačila, že ten či onen model vznikal na nejnáročnějším okruhu světa, a tak prostě musí být jízdně dobrý. Realita pak ovšem dosvědčí spíše to, že daný model pořádně neokusil ani ostřejší jízdu po okresní silnici a na okruhu by skonal už při brzdění do páté zatáčky.

Toto by ale neměl být případ malého Opelu Corsa OPC v edici Nürburgring. Tento vůz právě na Nordschleife vzniká s cílem zvládat tamní okruh levou zadní a ukázat na něm záda všem konkurenčním malým hot hatchům záda podobně, jako to dokázala větší Astra OPC ve stejné edici před dvěma léty mezi kompakty.

Vůz by se měl představit světu spolu s faceliftem celé modelové řady Corsa v průběhu příštího roku, stále přeplňovanou jedna-šestkou pod kapotou. Zda bude mít i nadále výkon 192 koní, nebo v této verzi o něco posíli, to zatím nevíme. Jisté však je, že současnou trojůhelníkovou koncovku výfuků ve středu nárazníku nahradí dvojice seriozněji působících koncovek kulatého tvaru, model dostane brzdy Brembo, snížený tužší podvozek a odlehčená litá kola. Z vizuálních změn se novinek dočkají oba nárazníky a zdroje v automobilce hovoří o tom, že Nürburgring Edition „schytá” i odlišní interiér se sportovnějšími sedadly.

Vypadá to tedy na skutečnou kapesní raketu bez kompromisů. Těšme se na ni.

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition Spy 01.jpg Opel Corsa OPC Nurburgring Edition Spy 02.jpg Opel Corsa OPC Nurburgring Edition Spy 03.jpg
Opel Corsa OPC Nurburgring Edition Spy 04.jpg Opel Corsa OPC Nurburgring Edition Spy 05.jpg Opel Corsa OPC Nurburgring Edition Spy 06.jpg Foto © Automedia
Opel Corsa OPC Nürburgring Edition bude na Nordschleife jako doma

Chevrolet Camaro Z28: 556 koní na výletě v Německu

Chevrolet Camaro se sice na starém kontinentu oficiálně neprodává, ale jeden z tradičních amerických sporťáků si i u nás našel řadu příznivců. Patrně budete souhlasit s tim, že není vůbec těžké jej spatřit jej i na českých silnicích.

Dosud jsme se mohli setkat nejvýše s verzí SS, která také původbě měla zůstat pro současnou generaci Camara vrcholem. Pánové z General Motors ale nakonec rozhodli jinak a prakticky po celý letošní rok můžeme slýchat, že tento model bude brzy dostupý ve variantě Z28.

To vedle písmen SS nezní příliš důrazně, na silnici bude ale situace vypadat docela jinak. „Downsizing” rozhodně nećekejte, nový vrchol řady bude pohánět osmiválec o objemu 6,2 litru přeplňovaný kompresorem, známý třeba již z Cadillacu CTS-V. V Camaru Z28 bude naladěn na výkon 556 koní, který bude posílán na kola zadní nápravy. Zdroje zatím hovoří o spojení s automatickou převodovkou, věříme ale, že k dispozici bude i manuální sestřička - téměř všechny ostatní vozy koncernu GM s tímto motorem mohou být dodány i s ručním řazením.

Na přiloženém videu můžete vůz vidět poprvé v akci převážně v běžném provozu na německých silnicích. Patrně vás nepřekvapí, že jde o cesty v okolí Nürburgringu, kde Camaro Z28 podstupuje poslední testy před uvedením na trh. I pár záběrů ze samotné „Smyčky” na videu najdete.

K zahájení prodejů by mělo dojít v průběhu roku 2011. Přesnější datum zatím neznáme, vzhledem k pokročilé fázi testování ale očekáváme spíše první měsíce nového roku.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud