11
Fotogalerie

Nenápadný Ford Focus v sobě ukrývá motor z GT-R. Pojede Pikes Peak

Uznáváme, že tento Ford Focus zase tak nenápadný není, ale vzhledem k tomu, co ukrývá ve svých útrobách, bezesporu ano. Ručně stavěný závodní stroj má uprostřed umístěný motor VR38DETT, který můžete znát zejména z Nissanu GT-R.

Navíc není úplně sériový, produkuje totiž výkon 625 kW (850 koní) a 976 Nm točivého momentu. Síla motoru poté směřuje přes šestistupňovou sekvenční převodovku Holinger MFT typu transaxle na přední kola a poté zpět do diferenciálu na zadních kolech. 

Auto už se v loňském roce ukázalo na závodě Repco Race to the Sky na Novém Zélandu, letos má závodník Tony Quinn v plánu vyrazit na legendární Pikes Peak. Tak snad budou mít více štěstí než Jeremy Foley, který v roce 2012 děsivým způsobem havaroval právě v závodě na vrchol hory Pikes Peak.

awd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_1.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_10.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_2.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_3.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_4.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_11.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_5.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_6.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_7.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_8.jpgawd-ford-focus-with-gt-r-engine-plans-to-race-at-pikes-peak_9.jpg

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud