6
Fotogalerie

Toyota Aurion TRD: 323 koní na předku

Toyota se snaží popřít všechny fámy o maximálním výkonu na přední nápravě. Aurion TRD určen pro australský trh má 323 koní.

Možná je škoda, že tenhle vůz si své zákazníky najde jen v Austrálii. Svou koncepcí je skutečným unikátem, vždyť posuďte sami. Pro pohon velkého sedanu byl vybrán 3,5litrový šestiválec dopovaný kompresorem, který produkuje úctyhodný výkon 241 kW/323 koní. Nic extra? V pořádku, jenomže všechna síla je posílána pouze na přední kola. A to je již slušná dávka…

Aby byla zajištěna alespoň dostatečná trakce, používá Aurion TRD (Toyota Racing Development) šestistupňový automat. Jen je otázkou, co může být na něm sportovního… O to tu ale zřejmě tolik nejde, trh si žádá své. Aurion zvládá stovku za 6,1 sekundy a sprint na čtvrt míle mu trvá 14,2 s. To jsou na sedan této velikosti slušná čísla. Samostatnou kapitolou zřejmě bude naladění elektronických systému, především stabilizace. Ta bude zřejmě zasahovat poměrně skoro, přední kola toho totiž budou mít na starosti až příliš.

Motor sám o sobě je pěkný tahoun. Točivý moment 300 Nm je k dispozici již od 1250 otáček a pod tuto hodnotu neklesá až do zásahu omezovače, maximální hodnota činí rovných 400 Nm. Toyota Aurion TRD osadila výkonnými brzdami, které by měly odolávat i intenzivnějšímu zatížení. Vůz stojí na 19“ kolech z lehkých slitin a jako celek působí vcelku dynamicky. Škoda jen, že ho Toyota do Evropy nepustí – podle nás by si v kombinaci s pohonem všech kol Aurion své zákazníky našel…

Aurion_6.jpg Aurion_1.jpg Aurion_2.jpg
Aurion_4.jpg Aurion_5.jpg Aurion_3.jpg
Toyota Aurion TRD

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud