Značka Bentley představila podrobnosti ke své nové vlajkové lodi. A se jménem Continental se rozlučte.
Continental odchází
Na letošní ženevský autosalon se připravují také dva britští aristokraté, kteří se na něm představí nejširší veřejnosti. Zatímco připravovaný Rolls-Royce Wraith o sobě zatím dává vědět jen postupnými úniky snímků, Bentley Flying Spur již po včerejšku nemá prakticky co skrývat. Sestavu oficiálních fotografií jsme vám přinesli již předevčírem a nyní ji doplňujeme technickými podrobnostmi a dvojicí krátkých propagačních filmů. Prodeje mají být v Evropě zahájeny v průběhu letošního léta.
Bentley Flying Spur
Jedním z mála překvapení bude zřejmě skutečnost, že ze jména novinky vypadlo klasické jméno Continental, takže nově na ni budete volat jen Bentley Flying Spur. Přesto však tento luxusní sedan i nadále patří do rodiny modelů, v níž mu sourozence hrají kupé Continental GT a kabriolet Continental GTC. Ty však byly nedávno modernizovány, takže nyní přišla řada na sedan.
Ačkoli Flying Spur z předchozí řady Bentley Continental Flying Spur přebírá v upravené podobě motor i podvozek, celá karoserie prošla radikální modernizací, přičemž jen v interiéru se má dle tvrzení automobilky nacházet na 600 nových dílů. Zachovány byly v hrubých rysech snad jen základní proporce karoserie a příď se dvěma páry elipsovitých světlometů (byť v novém provedení s rámečky z LED) a dominantní maskou chladiče.
Hranatější a dynamičtější
Prakticky vše ostatní je nové. Boky karoserie mají masivnější prolisy a zadní část disponuje poněkud ostřejšími a dynamičtějšími liniemi, zcela nové jsou také zadní sdružené svítilny. Jejich vnitřní elipsovité tvarování se pak opakuje také v koncovkách výfuků. Výrobce slibuje tužší strukturu karoserie, ovšem díky rozsáhlejšímu využití lehkých materiálů klesla hmotnost vozu v porovnání s jeho předchůdcem o 50 kg.
Změnilo se zvláště tvarování zadní části karoserie
Nový Flying Spur se může těšit z přepracovaného podvozku s nově odladěnou stabilizací s několika přednastavenými režimy a vylepšeným posilovačem řízení. Pružiny jsou měkčí o 10 % vpředu a 13 % vzadu, podobné je to se zkrutnými stabilizátory a silentbloky uchycení ramen závěsů kol. Náležitou stabilitu za všech podmínek zajistí přepracovaná soustava aktivních tlumičů CDC.
O pohon modelu Bentley Flying Spur se postará dále vylepšený zážehový dvanáctiválec s objemem 6,0 l, dvojicí turbodmychadel a válci do W, který nově dosahuje výkonu 625 koní (460 kW) a točivého momentu 800 Nm, což je o plných 65 koní, resp. 150 Nm více než u Continentalu Flying Spur. Na tento motor navazuje nová osmistupňová automatická převodovka a točivý moment se přenáší na všechna kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
Špičkové výkony i luxus
V kombinaci se sníženou hmotností Bentley slibuje 14 % zlepšení poměru výkonu a hmotnosti, novinka díky tomu zrychluje z 0 na 96 km/h (tj. 0 – 60 mph) za 4,3 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 322 km/h (200 mph). V průběhu příštího roku se dočkáme ještě základního provedení s motorem VW Group V8 4,0 l s nezměněným výkonem 507 koní (373 kW) i špičkového Speed W12.
Na palubě oko znalce zaznamená snad jen detaily v podobě slunečních clon, loketních opěrek a některých ovladačů, jež byly převzaty z předchozího modelu Continental Flying Spur, vše ostatní je údajně nové. Flying Spur je k mání ve čtyř i pětimístném uspořádání a základní logika rozmístění kontrolních a ovládacích prvků se v hrubých rysech nezměnila, což bývá u automobilů těchto tříd, kde funguje nadprůměrná věrnost zákazníků značce, zvykem.
Posádka se může těšit na okázalý luxus i až trojmístné uspořádání zadních sedadel
Zákazník si může objednat třeba multimediální paket umožňující například externím zařízením v podobě telefonů, tabletů nebo notebooků připojit se k palubní Wi-Fi soustavě. Využít lze také 64 GB interní paměti nebo dvojice desetipalcových LCD monitorů na zadních částech předních hlavových opěrek.