Mini John Cooper Works Challenge: hračka na okruhy

Malý Mini Cooper není jen stylovým vozem pro všední dny. Není to ani automobil, se kterým se jezdí ostře jenom na opuštěných okreskách, ale je to vůz, který má i své vlastní závody. A právě závodní verze Mini John Cooper Works Challenge bude představena na autosalonu ve Frankfurtu.

A co technika? Malý přeplňovaný agregát o objemu 1,6 litru je vyladěn na solidních 154 kW (210 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 260 Nm. Ten se ovšem v případě potřeby dokáže díky overboostu zvýšit na krátký čas až na 280 Nm.

Odlehčené Mini, které váží jen 1 150 kg tak dokáže zrychlit na stovku za 6,1 s a díky závodním brzdám dokáže ze stovky zastavit na 31 metrech, neboli po 3,1 sekundách. Maximální rychlost pak nepřekročí 240 km/h.

Jak to již u závodních vozů bývá, mezi předními koly lze nyní najít typickou závodní špréru, neboli samosvorný diferenciál. O přenos výkonu na přední kola se pak stará závodní sekvenční šestistupňová převodovka a samozřejmostí je i skořepinová sedačka, bezpečnostní rám a hasící systém.

Mini Challenge se navíc pyšní odlehčenými 17" koly, které budou obouvat závodní slicky. O dobrou trakci se bude starat také závodní podvozek od KW se širokým spektrem nastavení.

Malou nevýhodou je pak fakt, že toto Mini zřejmě nedostane homologaci pro běžný provoz, a tak jeho využití bude čistě okruhové. Zda se s ním ovšem utkáte v Mini Challenge, nebo si jen užijete závodní okruhy je na vás. Ovšem za 49 900 eur získáte vskutku zajímavé nářadí.

1.jpg 2.jpg 3.jpg
9.jpg
Mini John Cooper Works Challenge

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud