Nové Volvo XC60 vypadá spíše jako zvýšené kombi než klasické SUV

Nové Volvo XC60 vypadá spíše jako zvýšené kombi než klasické SUV

Představování auta se ujala samotná ředitelka tuzemského zastoupení značky Šárka Heyna Fuchsová.

Představování auta se ujala samotná ředitelka tuzemského zastoupení značky Šárka Heyna Fuchsová.

První "česká" Volva XC60 jezdí na obřích 22palcových kolech.

První "česká" Volva XC60 jezdí na obřích 22palcových kolech.

XC60 není zrovna kufrový přeborník

XC60 není zrovna kufrový přeborník

Kvalita i design použitých materiálů v interiéru jsou ale naprosto špičkové

Kvalita i design použitých materiálů v interiéru jsou ale naprosto špičkové

Zaujalo nás i toto řešení prodloužených sedáků vpředu

Zaujalo nás i toto řešení prodloužených sedáků vpředu

Světelný podpis vozu bude nezaměnitelný.

Světelný podpis vozu bude nezaměnitelný.

Přední mlhovky jsou ale umístěny velmi nízko. Snad vydrží i nějakou tu občasnou terénní nástrahu.

Přední mlhovky jsou ale umístěny velmi nízko. Snad vydrží i nějakou tu občasnou terénní nástrahu.

Na vyladění audia si Volvo prý dalo mimořádně záležet. Můžeme potvrdit.

Na vyladění audia si Volvo prý dalo mimořádně záležet. Můžeme potvrdit.

Prakticky veškeré funkce vozu se ovládají prostřednictvím tohoto displeje.

Prakticky veškeré funkce vozu se ovládají prostřednictvím tohoto displeje.

Malý displej pro nastavení tepelného komfortu mají i cestující vzadu.

Malý displej pro nastavení tepelného komfortu mají i cestující vzadu.

Otvor pro prostrčení dlouhých předmětů skrze zadní opěradlo je spíše symbolický

Otvor pro prostrčení dlouhých předmětů skrze zadní opěradlo je spíše symbolický

A na závěr několik pohledů na vůz v exteriéru...

A na závěr několik pohledů na vůz v exteriéru...

Představování auta se ujala samotná ředitelka tuzemského zastoupení značky Šárka Heyna Fuchsová.
První "česká" Volva XC60 jezdí na obřích 22palcových kolech.
XC60 není zrovna kufrový přeborník
Kvalita i design použitých materiálů v interiéru jsou ale naprosto špičkové
17
Fotogalerie

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od roku za devět let prodalo šest tisíc kusů. Nová má být ještě úspěšnější.

I když se zákazníci v České republice prvních objednaných kusů modelu XC60 dočkají až na podzim, první exempláře určené pro dealery již do republiky dorazily. Novináři i významní zákazníci značky si je už mohli prohlédnout v pražské galerii Mánes.

Tuzemské zastoupení švédsko-čínské automobilky se netají tím, že má s XC60 velké plány. Vždyť i ta minulá byla vždy nejprodávanějšími modelem, přičemž její podíl ve statistikách nově registrovaných aut značky Volvo činil každý rok minimálně padesát procent.

V porovnání s předchůdcem je auto citelně větší. Například délka je 4688 milimetrů, což je o šedesát více než v případě první generace z roku 2009. Zvětšila se rovněž šířka - konkrétně o 11 milimetrů a činí tak 1902 milimetrů, oproti tomu výška je o 57 milimetrů snížena. Vůz tak má v tomto směru rozměr 1658 milimetrů.

Zavazadlový prostor má umět pojmout 505 litrů.

Pod kapotu bude Volvo montovat stejné motory, jaké jsou k dispozici v modelech řady "90". S nimi ostatně sdílí i podvozkovou platformu. Tedy dieselové agregáty s označením D4 a D5 mají výkony 190 a 235 koňských sil a spotřebu 5,1 a 5,5 litru na sto kilometrů. Tyto verze, stejně jako všechny benzinové jsou vybaveny automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Slabší motory a "předokolky" až za rok

Později, konkrétně na jaře příštího roku, má být k dispozici také stopadesátikoňový diesel D3, který má manuální převodovku a pohon pouze předních kol. Stane se nejlevnější verzí v této modelové řadě. I tak však jeho cenovka o téměř padesát tisíc přeroste milionovou hranici.

Klasické zážehové motory jsou dva. Stejně jako v případě vznětových se jedná o dvoulitrové přeplňované čtyřválce. Slabší T5 má výkon 254 koní, silnější pak 320.

Vrcholnou motorizací pak je opět T8 Twin Engine, což je plug-in hybrid s celkovým výkonem 407 koňských sil. Tento vůz ale nekoupíte za méně než 1 847 700 Kč.

V porovnání s minulou generací se samozřejmě podstatně rozšířily a vylepšily elektronické asistenční systémy. Například teď umí řidiči v krizových situacích pomáhat zvládnout správné vyhýbací manévry a nedovolí vjet do vedlejšího pruhu, pokud se tam například nachází vůz v takzvaném mrtvém úhlu.

Základní výbava Kinetic je určena pouze pro verze se slabším dieselovým motorem.

Výbava Momentum, která se zřejmě stane tou nejprodávanější, zahrnuje například tyto prvky: šestici airbagů, asistent pro sjezd z prudkého svahu, asistent pro rozjezd do svahu, systém City safety se schopností samočinného brzdění a systém udržení vozu v jízdním pruhu. Z komfortních prvků lze vyjmenovat například audiosystém s devítipalcovým dotykovým displejem a deseti reproduktory, dvouzónovou klimatizaci, multifukční kožený volant, elektrické ovládání všech oken, LED světlomety, střešní ližiny, zadní parkovací senzory a osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Oproti základnímu Kineticku je Momentum dražší o 86 000 Kč.

Na galerii snímků vozů, které se účastnily premiéry, se můžete podívat zde:

a DSC_0321.JPGb DSC_0322.JPGc DSC_0326.JPG

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud