8
Fotogalerie

Kicherer R8: lépe a elegantněji do zatáček

Úpravce, který má rád hlavně německá auta, se pustil do prvního supersportu Audi. Model R8 je ale trochu jiná liga než běžné sedany.

Ani fakt, že Audi R8 lze právoplatně považovat za opravdu sportovní vůz, který konkuruje ikonám jako je Lamborghini Gallardo nebo Ferrari F430, neznamená, že se ho tuneři nesmí ani dotknout. Problém je ale v tom, že podobné vozy prošly dlouhým vývojem s jediným cílem - postavit dokonalý sportovní vůz. A předělat něco takového, aby bylo v tomto směru ještě lepší, není tak jednoduché.

Kicherer se u tohoto díla vůbec nezaobíral výkonem a pod kapotou je tak standardní osmiválec o objemu 4,2 litru s výkonem 420 koní a točivým momentem 430 Nm. Stovka za 4,6 sekundy a maximálka bez omezovače okolo tří set kilometrů v hodině, to už známe.

Ke změnám ovšem došlo v oblasti aerodynamiky. Instalací nového předního spoileru došlo ke snížení vztlaku na přední nápravě až o 15 procent a zadní spoiler pak zvýší o stejnou porci přítlak na zadní kola. Ve výsledku tak projede Audi R8 zatáčku rychleji, ale na rovince dosáhne nižší rychlosti.

Pod blatníky našla místo nová 20" kola z lehké slitiny, to aby R8 trochu přibylo také po vzhledové stránce. Za nimi jsou nyní i zcela nové brzdy. Velké 325 mm kotouče mají nabídnout hlavně delší výdrž při sportovní jízdě.

Kicherer si také pro Audi R8 půjčil podvozkový set od společnosti H&R, díky čemuž je vůz o 30 mm vpředu a o 15 mm vzadu blíže k zemi.

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg 6.jpg
7.jpg 8.jpg
Kicherer R8

 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud