Kdo jiný než AC Schnitzer by měl dobře upravovat bavoráky. Pokud si vezme do dílny vrcholnou verzi, dají se čekat velké věci.
Již sériové BMW Z4 M s lahodným atmosférickým šestiválcem je vozem, který umí rozdávat opravdu velké dávky radosti a zábavy. Jenže ne každému to musí stačit a pak je třeba podívat se vozu na zoubek.
Tip: Přečtěte si náš velký test BMW Z4M Coupé.
AC Schnitzer na to šel opět po svém. Trochu toho výkonu, trochu těch jízdních vlastností a výsledkem je vůz, který je odladěn na technické a zároveň rychlé okruhy. Ostatně to jen potvrzuje fakt, že tuner celý vůz ladil na proslulém Nürburgringu.
Základem všeho je kultovní řadový šestiválec o objemu 3,2 litru. Ten jemně posílil na výsledných 261 kW (355 k). Mírný nárůst výkonu (cca 12 koní) má na svědomí sání „active breathing” a také nová řídící jednotka, která nejen přidala trochu výkonu, ale také upravila samotné křivky a motor má odlišnou charakteristiku.
Dynamické vlastnosti nejsou známy, ale díky odstraněnému omezovači lze očekávat maximálku okolo 290 km/h a díky upravené převodovce s kratšími převody pak stovku okolo čtyř a půl sekundy.
Po technické stránce stojí za pozornost podvozek. Nové odpružení s novým uložením a mírně pozměněnou geometrii se postará o skvělou přilnavost vozu. Samozřejmostí jsou i pořádné brzdy. Přední 374 mm velké kotouče mají u sebe osmipístkové třmeny a zadní kotouče pak třmeny šestipístkové.
Mimo zjevné a originální lakování má vůz i mírně pozměněnou aerodynamiku. Přítlačné spoilery se starají o řádný přítlak ve vysokých rychlostech a zadní difusor pak o eliminaci vztlaku.
AC Schnitzer Profile