Hyundai Motor Group (HMG) chce dále zvyšovat komfort ve svých vozech, a proto nyní představuje trojici nových technologií, které mají udělat pobyt v interiéru zase o něco příjemnější. Zdroj: HMG

Hyundai Motor Group (HMG) chce dále zvyšovat komfort ve svých vozech, a proto nyní představuje trojici nových technologií, které mají udělat pobyt v interiéru zase o něco příjemnější. | Zdroj: HMG

A klimatizační schopnosti jsou v tomto ohledu důležitou částí, takže právě zde čekejte inovace. Zdroj: HMG

A klimatizační schopnosti jsou v tomto ohledu důležitou částí, takže právě zde čekejte inovace. | Zdroj: HMG

Silným zájmem je především zlepšit kvalitu ovzduší v kabině, na což hledí všechny tři novinky. První novou technologií je takzvaný After-Blow (dofukování)... Zdroj: HMG

Silným zájmem je především zlepšit kvalitu ovzduší v kabině, na což hledí všechny tři novinky. První novou technologií je takzvaný After-Blow (dofukování)... | Zdroj: HMG

...která zajišťuje vysušení kondenzátu na výparníku klimatizace a potlačuje růst plísní, které jinak způsobují zápach vedoucí z klimatizace za horkých dnů. Zdroj: HMG

...která zajišťuje vysušení kondenzátu na výparníku klimatizace a potlačuje růst plísní, které jinak způsobují zápach vedoucí z klimatizace za horkých dnů. | Zdroj: HMG

Po vypnutí motoru se kondenzát na výparníku přibližně 30 minut vysouší přirozenou cestou. Poté se však na 10 minut aktivuje funkce After-Blow k vysušení zbytkového kondenzátu na výparníku i ve vzduchových kanálech. Zdroj: HMG

Po vypnutí motoru se kondenzát na výparníku přibližně 30 minut vysouší přirozenou cestou. Poté se však na 10 minut aktivuje funkce After-Blow k vysušení zbytkového kondenzátu na výparníku i ve vzduchových kanálech. | Zdroj: HMG

Soustava klimatizace k tomuto účelu automaticky otevírá přívod vzduchu zvenčí, aby nedocházelo k hromadění vlhkosti. Zdroj: HMG

Soustava klimatizace k tomuto účelu automaticky otevírá přívod vzduchu zvenčí, aby nedocházelo k hromadění vlhkosti. | Zdroj: HMG

Další novinka Multi-Air pak používá více výdechů soustavy klimatizace a topení. V případě aktivace se vzduch kromě klasických výdechů ventilace rozptyluje prostřednictvím nově doplněných štěrbin rozvodu vzduchu v předních sedadlech. Zdroj: HMG

Další novinka Multi-Air pak používá více výdechů soustavy klimatizace a topení. V případě aktivace se vzduch kromě klasických výdechů ventilace rozptyluje prostřednictvím nově doplněných štěrbin rozvodu vzduchu v předních sedadlech. | Zdroj: HMG

Objem přiváděného vzduchu zůstává stejný, avšak díky jemnějšímu rozptylování se zamezuje přímému náporu vzduchu na členy posádky. Funkci může řidič volitelně zapínat a vypínat. Zdroj: HMG

Objem přiváděného vzduchu zůstává stejný, avšak díky jemnějšímu rozptylování se zamezuje přímému náporu vzduchu na členy posádky. Funkci může řidič volitelně zapínat a vypínat. | Zdroj: HMG

Nakonec se v nových autech HMG představí ukazatel Fine Dust (jemný prach), který v reálném čase měří kvalitu ovzduší v kabině. Ukazatel uvádí koncentraci a úroveň ultrajemných částic znečištění. Zdroj: HMG

Nakonec se v nových autech HMG představí ukazatel Fine Dust (jemný prach), který v reálném čase měří kvalitu ovzduší v kabině. Ukazatel uvádí koncentraci a úroveň ultrajemných částic znečištění. | Zdroj: HMG

Pokud úroveň částic překročí 36 μg/m³, spustí se režim čištění vzduchu ke zlepšení kvality ovzduší. O kvalitě vzduchu je přitom řidič informován barevnými ukazateli (viz video níže). Zdroj: HMG

Pokud úroveň částic překročí 36 μg/m³, spustí se režim čištění vzduchu ke zlepšení kvality ovzduší. O kvalitě vzduchu je přitom řidič informován barevnými ukazateli (viz video níže). | Zdroj: HMG

Systém čištění vzduchu pak automaticky nastavuje objem vzduchu, přepíná na režim recirkulace a aktivuje soustavu klimatizace ke snížení vlhkosti v interiéru. Více v článku... Zdroj: HMG

Systém čištění vzduchu pak automaticky nastavuje objem vzduchu, přepíná na režim recirkulace a aktivuje soustavu klimatizace ke snížení vlhkosti v interiéru. Více v článku... | Zdroj: HMG

A klimatizační schopnosti jsou v tomto ohledu důležitou částí, takže právě zde čekejte inovace. Zdroj: HMG
Silným zájmem je především zlepšit kvalitu ovzduší v kabině, na což hledí všechny tři novinky. První novou technologií je takzvaný After-Blow (dofukování)... Zdroj: HMG
...která zajišťuje vysušení kondenzátu na výparníku klimatizace a potlačuje růst plísní, které jinak způsobují zápach vedoucí z klimatizace za horkých dnů. Zdroj: HMG
Po vypnutí motoru se kondenzát na výparníku přibližně 30 minut vysouší přirozenou cestou. Poté se však na 10 minut aktivuje funkce After-Blow k vysušení zbytkového kondenzátu na výparníku i ve vzduchových kanálech. Zdroj: HMG
11
Fotogalerie

Hyundai uvádí nové klimatizační technologie. Hledí na vaše zdraví i pohodlí

V nových modelech Hyundaie a Kie přijdou nové technologie klimatizace. V interiérech vozů tak prý bude ještě příjemněji.

Hyundai Motor Group (HMG) chce dále zvyšovat komfort ve svých vozech, a proto nyní představuje trojici nových technologií, které mají udělat pobyt v interiéru zase o něco příjemnější. A klimatizační schopnosti jsou v tomto ohledu důležitou částí, takže právě zde čekejte inovace.

Silným zájmem je především zlepšit kvalitu ovzduší v kabině, na což hledí všechny tři novinky. První novou technologií je takzvaný After-Blow (dofukování), která zajišťuje vysušení kondenzátu na výparníku klimatizace a potlačuje růst plísní, které jinak způsobují zápach vedoucí z klimatizace za horkých dnů.

Po vypnutí motoru se kondenzát na výparníku přibližně 30 minut vysouší přirozenou cestou. Poté se však na 10 minut aktivuje funkce After-Blow k vysušení zbytkového kondenzátu na výparníku i ve vzduchových kanálech. Soustava klimatizace k tomuto účelu automaticky otevírá přívod vzduchu zvenčí, aby nedocházelo k hromadění vlhkosti.

Další novinka Multi-Air pak používá více výdechů soustavy klimatizace a topení. V případě aktivace se vzduch kromě klasických výdechů ventilace rozptyluje prostřednictvím nově doplněných štěrbin rozvodu vzduchu v předních sedadlech. Objem přiváděného vzduchu zůstává stejný, avšak díky jemnějšímu rozptylování se zamezuje přímému náporu vzduchu na členy posádky. Funkci může řidič volitelně zapínat a vypínat.

Nakonec se v nových autech HMG představí ukazatel Fine Dust (jemný prach), který v reálném čase měří kvalitu ovzduší v kabině. Ukazatel uvádí koncentraci a úroveň ultrajemných částic znečištění. Pokud úroveň částic překročí 36 μg/m³, spustí se režim čištění vzduchu ke zlepšení kvality ovzduší. O kvalitě vzduchu je přitom řidič informován barevnými ukazateli (viz video níže).

Systém čištění vzduchu pak automaticky nastavuje objem vzduchu, přepíná na režim recirkulace a aktivuje soustavu klimatizace ke snížení vlhkosti v interiéru. Pokud se kvalita vzduchu v režimu čištění nezlepší, je to zároveň připomínka řidiči na nutnost výměny filtrů klimatizace nebo vyčištění sedadel a koberečků.

U nás si však na tyto vychytávky nějakou dobu ještě počkáme. Nejprve se novinky objeví ve vybraných modelech Hyundaie, Kie a Genesis na korejském trhu, až poté se rozšíří dále.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud