Asociace EuroNCAP se konečně zaměřila i na novinku z dílny české automobilky Škoda. Nova Fabie se postavila proti překážkám v tradičním nárazovém testu. Technici taky vyzkoušeli i Hondu Civic hybrid, která se od běžného modelu výrazně liší tím, že v sobě skrývá jiné komponenty, které mohou výrazně ovlivnit výsledek crash testu.
Škoda Fabia
Česká novinka dosáhla v podstatě stejného výsledku jako první generace před sedmi lety. Z pohledu daného modelu tak došlo k zlepšení bezpečnosti jen mírně. Škoda Fabia sice nezískala pět hvězdiček za ochranu posádky jen o jeden bod, ale to nemění nic na věci, že Škoda stále nedokáže přinést vůz na trh, který by hned napoprvé získal dnes již takřka standardních pět hvězdiček.
Přesto se dá považovat výsledek současné generace za jakési splnění nutného minima pro moderní vozy. Fabia mírně tratila body hlavně při nárazu zepředu, kdy došlo ke kontaktu palubní desky s figurínou. Boční náraz lze pak považovat za skvělý a pokud by nedošlo k mírnému uvolnění zámků, získala by Fabie plný počet bodů.
Samotná ochrana dětí je pak na standardní úrovní daného segmentu. Fabie se také nijak nevymyká z bezpečnosti vůči chodcům.
Náraz zepředu: 13 b.
Náraz zboku: 15 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 32 b.
Ochrana dětí: 36 b.
Ochrana chodců: 17 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci **
Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.
Honda Civic Hybrid
Hybridní verze Hondy ve verzi sedan dopadl v crash testu o něco lépe než verze hatchback. O jeden bod získal tento vůz za boční náraz a o tři body méně, za bezpečnost vůči chodcům. Každopádně i přes tento výsledek patří nová generace Hondy Civic k vozům s ne zrovna nejlepším hodnoceními.
Náraz zepředu: 11 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 31 b.
Ochrana dětí: 38 b.
Ochrana chodců: 21 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci ***
Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.