Alfa Romeo konečně oficiální cestou vypustila do světa všechny informace o nové Giulii. Tak například nejlehčí provedení váží 1374 kg a vůz používá karbonový spojovací hřídel.
Kapitoly článku:
Alfa Romeo představila novou Giulii v červnu minulého roku a od té doby zájemci mohli jen čekat. Výroba byla spouštěna až letos a teprve nedávno se předávala první auta. Dnes automobilka zveřejnila také všechny informace včetně kompletních technických údajů a v provozu už je rovněž italský konfigurátor.
Giulia bude dostupná pouze s dvěma motory. Dieselovou část obstará naftová jednotka o objemu 2,2 l. Jde o celohliníkový motor a podle tiskové zprávy je tomu vůbec poprvé, kdy nějaká Alfa Romeo dostala celohliníkový diesel. Systém používá turbo s variabilními lopatkami a na výběr budou dvě výkonové verze.
Naftová Giulia je k dispozici s jedním z jedenácti odstínů barvy karoserie. V nabídce převažují nevýrazné barvy
Ta slabší má 110 kW (150 k) a 380 Nm, silnější provedení disponuje parametry 132 kW (180 k) a 450 Nm. Oba diesely lze koupit s manuálem i s osmistupňovým automatem.
Kdo chce benzin, ten si nemůže vybírat. Rovnou dostane motor 2.9 V6 BiTurbo, tedy verzi QV. Její maximum je 375 kW (510 k) a 600 Nm. I zde si můžete vybrat, zda chcete manuál nebo osmistupňový automat. Kompletní technická data najdete níže v tabulce.
Alfa Romeo Giulia: Technické údaje |
|
2.2 150 k MT6 |
2.2 150 k AT8 |
2.2 180 k MT6 |
2.2 180 k AT8 |
2.9 V6 BiTurbo MT6 |
2.9 V6 BiTurbo AT8 |
Palivo |
diesel |
diesel |
diesel |
diesel |
benzin |
benzin |
Objem [cm3] |
21432143 |
2143 |
2143 |
2143 |
2891 |
2891 |
Max. výkon [kw/k] |
110/150 |
110/150 |
132/180 |
132/180 |
375/510 |
375/510 |
Při otáčkách [ot./min] |
4000 |
4000 |
3750 |
3750 |
6500 |
6500 |
Max. točivý moment [Nm] |
380 |
450 |
380 |
450 |
600 |
600 |
Při otáčkách [ot./min] |
1500 |
1750 |
1750 |
1750 |
2500 |
2500 |
Hmotnost [kg] |
1374 |
1445 |
1374 |
1445 |
1580 |
- |
Max. rychlost [km/h] |
220 |
220 |
230 |
230 |
307 |
307 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,4 |
8,2 |
7,2 |
7,1 |
3,9 |
3,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4,2 |
4,2 |
4,2 |
4,2 |
8,5 |
8,2 |
Verze QV pak má také několik specialit. Třeba aktivní zadní diferenciál opatřený lamelami pro dělení točivého momentu, chybět nebude aktivní přední spoiler nebo adaptivní podvozek. Zajímavé věci se ale týkají i běžných variant.
Alfa říká, že si dala hodně záležet na nízké hmotnosti, což by mohla být pravda, protože základní provedení váží pouze 1374 kg. Kromě hliníku, který byl použit na kapotu, blatníky, dveře, podvozek nebo motor je zde také karbonová spojovací hřídel. Giulia QV navíc přidá karbonovou střechu nebo kapotu a zájemci mohou snížit hmotnost auta ještě příplatkem za karbon-keramické brzdové kotouče nebo sportovní sedadla Sparco, která taktéž používají karbon.
Mimochodem, pokud by vám standardní nabídka nestačila, Alfa už také oznámila, že si zájemci budou moci vybrat z bohatého příslušenství, které obstarala společnost Mopar.