Pokud se třeba chystáte anektovat nějakou africkou zemi, budete potřebovat adekvátní diktátorský povoz. Nic stylovějšího, než je tento historický jezevčík ze Stuttgartu, zřejmě neseženete.
Benz typu 600 měl premiéru na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1963. Šlo o vizi ultimátního luxusu pro vyvolené, vyráběnou v krátké čtyřdveřové verzi nebo jako dlouhá (6,24 m) šesti- či čtyřdveřová limuzína.
Vůz byl přehlídkou nejmodernější dobové techniky, měl třeba vysokotlaký hydraulický systém pro ovládání sedadel, dveří, kufru, střešního okna nebo bočních oken. Vzduchové odpružení zajišťovalo úžasný komfort, pohon měl na starost osmiválec M100 o objemu 6,9 litru s výkonem 186 kW. S ním se luxusní Benz rozjel na 100 km/h za 9,7 sekundy a uměl upalovat až 205 km/h. Pro zajímavost, palivová nádrž měla objem 112 litrů.
Výroba probíhala v letech 1963 až 1981. Tento konkrétní kus byl dodán v roce 1975 do Libanonu v šedé metalíze a s modrým koženým interiérem. Mercedes-Benz Classic ho získali ve španělské Malaze v roce 2007, kde se nacházel od roku 1997. Vůz byl kompletně rozebrán a zrenovován, repasí prošlo hnací ústrojí i odpružení a vnějšek dostal perleťovou metalízu.
Vnitřek kombinuje historii a současnost, najdeme zde například elektrochromatickou panoramatickou střechu z Maybachu, infozábavní systém z Mercedesu W221 Pullman, DVD přehrávač, hydraulicky nastavitelná sedadla, a účinnou klimatizaci, která vůz zvládne uchladit i v extrémních podmínkách. Manévrování usnadní nově doplněné přední a zadní parkovací kamery.
Jde tedy o naprostý unikát, který nyní najdete v nabídce prodejce Mechatronik. U nich si mimochodem nyní můžete koupit i takové špeky, jakými jsou Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso, Porsche Carrera GT-R, Mercedes-Benz W08 460 Nürburg nebo Bugatti Type 57. Cena je stanovena na 2 320 500 euro, čili přibližně 59 milionů korun.