V historii Volswagenu není mnoho aut se sportovními ambicemi, ze kterých se stala kultovní auta. Snad jsem na žádný model nezapomněl, ale myslím, že byly jen dva - Golf GTI a Scirocco.
Zatímco GTI přežilo všechny bouře, Scirocco to štěstí nemělo. Původně to bylo malé sportovní kupé postavené na podvozku tehdejšího Golfu a prodávané postupně ve dvou generacích mezi lety 1975 až 1991. Pak ho nahradil model Corrado. Byť to bylo vynikající auto, netrefilo se do tehdejší chuti zákazníků, a tak byla jeho výroba v roce 1996, po pouhých čtyřech letech od zahájení, předčasně ukončena. Nyní je ale jiná doba a auta jako je nové GTI se prodávají jako housky na krámě. To vedlo VW k nápadu oživit legendu a hned si ho taky na pařížském autosalonu v roce 2006 otestoval prezentací prototypu IROC.
Reakce publika byly více než příznivé, a tak se dnes můžeme podívat na fotografie z testování prototypu Scirocca v Údolí smrti. Očekává se, že Scirroco bude sdílet podvozek s coupé-cabrio modelem Eos a že si zachová agresivní vzhled IROCu, což naznačuje i to málo, co z testovacího kousku vidíme.
Pod kapotou se objeví motory z coupé-cabria Eos, počítat tedy lze s benzinovým čtyřválcem 2,0 TFSI a šestiválcem 3,2, nasazení naftového 2,0 TDI si zřejmě VW neodpustí, i když pod kapotou Scirocca bude působit trochu nepatřičně.
Zatím nepadlo slovo o tom, kdy by se mělo nové Scirocco oficiálně představit veřejnosti, ale vzhledem k zjevně pokročilé fázi testování bychom se nedivili, kdyby se tak stalo již na jaře příštího roku v Ženevě.
Volkswagen Scirocco při testech v USA Foto a ilustrace @ automedia