7
Fotogalerie

Hansen GT-R: holandský supersport

Holandsko se asi stane zemí zaslíbenou pro malosériové výrobce supersportů. Po Spykeru chce silnice dobýt i Hansen.

Neznámý výrobce vznikl teprve před nedávnem a to díky spojení společností Solutions BV, B&S Racing Performance a Hansen Automotive Engineering. Účelem spojení bylo přinést na trh výkonný supersport, který bude rentabilní.

Jak je v tomto byznysu zvykem, na počátku je třeba oznámit velké plány, aniž je cokoli hotovo. Stejně je tomu i u Hansenu, který v podstatě nic konkrétního nemá, ale zhruba ví, jaké to vše jednou bude.

Hansen chce nabídnout hned dvě verze sportovního vozu. Základní GT a ostrou GT-R. Na podvozek vozu bude integrován rám, který bude pokryt karosérii z uhlíkových vláken. Motor bude uložen uprostřed za posádkou a výkon bude přenášen jen na zadní kola.

Hansen GT-R má být 4 240 mm dlouhý, 1990 mm široký a 1170 mm vysoký. Díky použití lehkých materiálu bude hmotnost okolo skvělých 1 100 kg. Pak je logické, že pro pohon bude pohodlně stačit pětilitrový desetiválec s výkonem okolo 500 koní.

O tom, že má jít o jakousi kapotovanou obdobu Ultimy hovoří i fakt, že výrobce nepočítá s žádnými pomocníky v řízení. Mimo použití posilovače řízení a brzd, zde nenajdete žádné blbůstky typu ABS, ESP, EBD, ASR atd. Prostě auto pro pořádné řidiče.

To vše má ovšem stát pořádný ranec. Hovoří se o částce okolo 230 000 euro, tedy něco přes šest milionu korun. To je ovšem částka, kde lze zakoupit daleko známější vozy a tak je otázkou, zda si zákazníci k tomuto vozu najdou cestu.

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg 6.jpg
7.jpg
Hansen GT-R

Doporučujeme

Články odjinud