Akumulátory moderních aut selhávají čtyřikrát častěji než před 17 lety

Akumulátory moderních aut selhávají čtyřikrát častěji než před 17 lety

Nároky na autobaterie rostou a řidiči zanedbávají jejich údržbu, kterou přitom vyžadují i ty takzvaně „bezúdržbové“. Upozornil na to německý ADAC.

Nejčastější příčinou výjezdů k nepojízdným vozům na německých silnicích je porucha autobaterie. Vyplývá to z dlouhodobých statistik německého autoklubu ADAC, na které před příchodem zimy opětovně upozornil Auto Bild.

Jen v roce 2012 zaznamenala asistenční služba autoklubu 685 751 poruch tohoto druhu. Selhání autobaterie je tak čtyřikrát pravděpodobnější než v roce 1996. Akumulátory se sice neustále zdokonalují, nároky na ně kladené však stoupají ještě rychleji.

„Kvalita autobaterií se v posledních letech sice obecně zlepšila, ale požadavky na ně jsou daleko vyšší,“ řekl Helmut Schmaler z ADAC. „Jedná se například o počet komfortních spotřebičů ve vozech nebo o vyšší podíl popojíždění v hustém městském provozu.“

Podle Schmalera ale za častějšími závadami autobaterií stojí i skutečnost, že jsou označovány jako bezúdržbové. Tím se přitom míní, že akumulátor nevyžaduje pravidelné doplňování destilované vody. Nelze z toho vyvozovat, že řidič na něj může zcela zapomenout, ale přesně to většina z nich dělá. 

„Kdo jezdí v zimě častěji na krátké trasy, měl by napětí bezúdržbového akumulátoru pravidelně kontrolovat a v případě potřeby ho dobít,“ radí Schmaler. 

Zcela bez komplikací není ani pořízení nové autobaterie. Pokud je dlouho na skladě a obchodník ji pravidelně nenabíjí, ztrácí svoje původní vlastnosti a bude mít kratší životnost.

Dobíjíte akumulátor preventivně, nebo se jím zabýváte, až když auto začne špatně startovat? Napište nám do diskuze.

Doporučujeme

Články odjinud