Stačilo pár nenápadných změn a hned máte 25 kilometrů dojezdu navíc.
Audi e-tron se v autosalonech zatím ani moc neohřálo a už se mu dostalo technické modernizace. Ta spočívá v několika jednoduchých úpravách, díky kterým je elektrické SUV hospodárnější a lépe drží krok s nedávno představenou SUV-kupé verzí, která je díky uhlazenější karoserii efektivnější.
Nejdříve jde o navýšení pracovní kapacity baterie. Z celkové kapacity 95 kWh je teď možné využít až 86,5 kWh. Dále šlo o optimalizaci pohonu náprav, kdy je při běžné jízdě v podstatě kompletně odpojený přední elektromotor.
Žádnou elektrickou energii tedy neodebírá a zapojí se až po pobídnutí řidiče k razantnější akceleraci. Další ze střípků vylepšení se týká i brzdového systému. Vývojáři snížily ztráty při krátkodobém kontaktu brzdového obložení s povrchem brzdového kotouče.
Vylepšením pak prošel i systém chlazení a rekuperace při brzdění motorem, která je nyní razantnější. S tím vším nyní dojede Audi e-tron na jedno nabití o 25 kilometrů dál. Celkem jde tedy o 436 kilometrů (měřeno metodikou WLTP).
Jako perličku na závěr si Audi přichystalo i výbavovou linii S line. Ta spočívá v trochu agresivnějším designu přední masky, vzduchovém odpružení podvozku nebo ve 20palcových kolech. Všudypřítomná loga „S“ jsou samozřejmostí. České ceny zatím nejsou známy.
*galerie doplněna o standradní Audi e-tron.
Audi e-tron je elektrické SUV z dílny německé automobilky. Slibuje dojezd až 411 km na jedno nabití. Elektromobil Audi e-tron je postavený na platformě MLB stejně jako například Audi A8 nebo VW Touareg.
Audi e-tron S-line • Audi e-tron Sportback