Italská automobilová historie je plná slavných jmen. Kde že ale loňské sněhy jsou. Hodně příznivců aut z Apeninského poloostrova mi asi neodpustí, co teď napíšu, ale realita je tvrdá. Jedinou značkou, která dnes opravdu drží prapor, je Ferrari. Pravda, trochu mu u toho pomáhá Pagani a Maserati, ale zbytek je už je jen stínem zašlé slávy. Alfa Romeo? I sami její příznivci uznávají, že poslední dobrá Alfa byl model 75. Lancie? Zkuste se zamyslet a řekněte, kdy jste naposledy na cestě potkali novou Lancii. Lamborghini? Nebýt Němců, asi by už neexistovalo. Zbývá Fiat. Fiat? Ten už je na tom přece jen lépe. Automobilka, která kdysi Itálii postavila na 4 kola, donedávna bojovala o přežití. Dnes už je naštěstí v černých číslech a pomýšlí na další využití slavného jména italské historie - Abarthu.
Už dříve jsme vám přinesli informace o dvou modelech, v jejichž názvech by se jméno Abarth mělo objevit - Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth. Tento přídomek nebude znamenat nic jiného, než že budeme mít tu čest se sportovními verzemi základních modelů nabídky. Fotografům se podařilo zachytit prototypy obou vozů při společném testování na Nürburgringu.
U obou vidíme upravený přední nárazník se zvětšenými vstupy vzduchu a velká kola. A zatímco pětistovka boduje svými vstupy vzduchu v kapotě a červeně lakovanými brzdami s vrtanými kotouči, Punto zaujme upraveným zadním nárazníkem s náznakem difuzoru a dvojitou koncovkou výfuku. Těžko říct, kdo vypadá lépe. A co bude pod kapotou? Na AutoRevue.cz jste mohli vidět video, ve kterém se mluví o 200 koňovém motoru pro menšího z Fiatů, ale naše zdroje mluví o přece jen reálnější hodnotě 150 koní. Mezi námi, to na tunové autíčko není málo ani náhodou. U většího panují ještě větší dohady. Některé zdoje uvádějí 150 koní, jiné 180 či 200 a někde se dokonce píše i o nafťácích. Nechme tedy tuto otázku otevřenu, on nám Fiat jistě brzo prozradí víc.
foto @ Automedia
Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth společně
foto @ Automedia
Fiat 500 Abarth
foto @ AutomediaFiat Grande Punto Abarth