44
Fotogalerie

Tajné: Volkswagen Scirocco se vrací

VW již testuje produkční Scirocco, BMW X6 je hotové, Fiat má nové Abatrhy, Porsche Panamera s minimem maskování ad.

Roewe 450: evropan made in China

Než britská automobilka Rover zavírala své brány, dělali si z její produkce kvůli zastaralosti srandu už i sami Britové. Jenže co je překonané na starém kontinentu, může jinde představovat výkřik moderní techniky. A tak se stalo, že přišli Číňané, koupili továrnu a technickou dokumentaci Roveru 25 a 75, obnovili výrobu a začali je prodávat na čínském trhu. Jenže Shangai Automotive Industry Corporation (SAIC), současný vlastník know-how Roveru, by se ráda prosadila i na evropském trhu.

S reinkarancemi modelů 25 a 75 by asi příliš neuspěla a tak přišla s konceptem W2, který byl zkonstruován jejím britským vývojovým centrem. A zdá se, že své plány míní opravdu vážně, protože z konceptu se pomalu stává Roewe 450. Ze špionážních fotografií toho zatím vidět moc není, ale přece jen to vypadá, že tvary karoserie jsou hodně podobné tvarům konceptu a že jeho proporce by mohly oslovit náročné evropské zákazníky. Další informace o použité technice, výbavách a hlavně bezpečnosti známy nejsou. Stejně tak se neví nic o motorech, ale objevily se spekulace o čtyřválcích s objemy 1,6 a 1,8 litru, přičemž ten větší by mohl být k dispozici i v přeplňované variantě.

Oficiální odhalení lze očekávat na Shangai Motor Show v příštím roce, ale můžeme se i dočkat překvapivého odhalení letos ve Frankfurtu. 

Roewe 450 001.jpg Roewe 450 002.jpg Roewe 450 003.jpg
Roewe 450 004.jpg Roewe 450 005.jpgFoto © Automedia
Roewe 450

Lexus LF-A: silniční F1

Byť to továrnímu týmu Toyoty ve Formuli 1 moc nejede, přece jen účast v seriálu velkých cen přinesla své plody. Jedním z nich je desetiválec. A když už jednou takový motor máte, tak ho přece nedáte do šuplíku. Dobrá, vezmeme tedy V10 z F1, přidáme trochu na objemu, snížíme maximální otáčky, zvýšíme životnost a... ale vždyť my ho vlastně nemáme do čeho dát. Tak k motoru postavíme auto.

Takhle nějak si představuju genezi prototypu Lexusu LF-A, který se v podobě konceptu poprvé objevil na Tokyo Motor Show v roce 2005 a od té doby jsme ho viděli na všech možných autosalonech. A byť nikdo z vedení Toyoty výrobu ještě nepotvrdil, přece jen asi nezůstane jen u konceptu. Testování prototypů totiž probíhá na plné obrátky a zdá se, že by se hotové auto mohlo objevit na stánku Lexusu na letošní Tokyo show.

Že bude LF-A poháněn motorem V10 o výkonu cca 500 koní jsem už zmínil, jenže nikdo dodnes s určitostí neví, kde vlastně bude umístěn. Nejspíše to ale bude pod dlouhou přední kapotou. Lexus slibuje „ultimativní vyváženost”, „extravagantní komfort” a „precizní výkonnost”. Co si za tou reklamštinou představit, tuší asi málokdo. Já se domnívám, že můžeme očekávat auto s motorem za přední nápravou, převodovkou vzadu a kabinou nacpanou kůží, všemi možnými elektronickými vymoženostmi a spoustou reproduktorů Mark & Lewinson. Je otázka, jakou cifru pak ukáže váha.

Na přiložených fotografiích si můžete prohlédnout jedno ze zkušebních aut, které se s minimálním maskováním nedávno prohánělo po Nürburgringu. Co myslíte, mají se ikony jako 911 Turbo, F430, Gallardo či DB9 začít bát? Já se obávám, že ne a že LF-A čeká stejný osud, jako minulou generaci Hondy NSX. Lexus totiž ani trochu nezní jako Ferrari, Aston Martin či Lamborghini.

Lexus LF-A 001.jpg Lexus LF-A 002.jpg Lexus LF-A 003.jpg
Lexus LF-A 004.jpg Lexus LF-A 005.jpg Lexus LF-A 006.jpg
Lexus LF-A.jpgFoto a ilustrace © Automedia
Lexus LF-A

Porsche Panamera: pro závodníka s dětmi

Pokud jste bohatý člověk, chcete auto, co umí jet opravdu rychle, občas musíte odvézt rodinu na dovolenou a nechcete sedan, můžete si dnes koupit jediné auto - Mercedes CLS. Dost omezený výběr, co říkáte. Naštěstí nejste sám, kdo si to myslí. Aston Martin pracuje na čtyřdveřovém „kupé” Rapide, něco podobného připravuje i Volkswagen a taky se už dlouho ví, že Porsche se chystá na ženevském autosalonu v roce 2009 světu představit svůj čtvrtý model se čtyřmi dveřmi, čtyřmi sedadly a karoserií kupé.

Není to poprvé, co o něčem takovém pánové z Zuffenhausenu mluví, ale tentokráte to asi opravdu vyjde. Už nějakou dobu lze tu i tam zahlédnout testovací prototypy s větší či menší mírou maskování. Nejinak tomu bylo na začátku tohoto týdne u hlavní brány Mekky všech testovacích jezdců - severní smyčky Nürburgringu, kde skoro nemaskované auto startovalo do testovacího maratonu.

Jak můžeme vidět, Panamera přebírá základní designové prvky od modelu 911 a nutno podotknout, že to vypadá značně lépe, než v případě Cayenne. Vnějškem ale podoba mezi 911 a Panamerou končí. Zatímco 911 se stále drží koncepce, se kterou přišel už Hans Ledwinka, novinka bude mít motor umístěný za přední nápravou tak, aby byl co nejvíc vzadu. Na výběr bude ze tří možností. Základem bude šestiválec o objemu 3,5 l a výkonu 300 koní, který má původ u Volkswagenu, následovaný přímovstřikovým osmiválcem z vlastní produkce. Ten bude nabízen ve dvou verzích - atmosférické o výkonu 350 koní a přeplňované dvěma turby o výkonu 560 koní. To by mělo bohatě stačit na nejsilnějšího současného konkurenta - Mercedes CLS 63 AMG, který má motor o výkonu „jen” 514 koní. A v případě, že by konkurence přece jen přišla s něčím silnějším, stále je v záloze sedmisetkoňový desetiválec Z Carrery GT.

Cílem při vývoji Panamery bylo vytvořit opravdové sportovní auto, které ale současně bude stejně tak rodinným autem se čtyřmi plnohodnotnými sedadly, snadným přístupem dozadu a zavazadlovým prostorem pro 450 litrů. Podstatným faktem napovídajícím možné naplnění tohoto předsevzetí je hmotnost vozu, kterou zatím nezáme. Porsche ale snad dobře ví, že dvoutunový sporťák neudělá, ani kdyby se „ukoňovalo” k smrti...

Porsche doufá, že bude po rozjetí výroby schopno prodávat 20 000 Panamer ročně, což by mu pomohlo dosáhnout hranice 100 000 prodaných vozů za rok.

Porsche Panamera 001.jpg Porsche Panamera 002.jpg Porsche Panamera 003.jpg
Porsche Panamera 004.jpg Porsche Panamera 005.jpg Porsche Panamera 006.jpg
Porsche Panamera 007.jpg Foto © Automedia
Porsche Panamera

Fiat 500 a Grande Punto Abarth: dva sportovci na obzoru

Italská automobilová historie je plná slavných jmen. Kde že ale loňské sněhy jsou. Hodně příznivců aut z Apeninského poloostrova mi asi neodpustí, co teď napíšu, ale realita je tvrdá. Jedinou značkou, která dnes opravdu drží prapor, je Ferrari. Pravda, trochu mu u toho pomáhá Pagani a Maserati, ale zbytek je už je jen stínem zašlé slávy. Alfa Romeo? I sami její příznivci uznávají, že poslední dobrá Alfa byl model 75. Lancie? Zkuste se zamyslet a řekněte, kdy jste naposledy na cestě potkali novou Lancii. Lamborghini? Nebýt Němců, asi by už neexistovalo. Zbývá Fiat. Fiat? Ten už je na tom přece jen lépe. Automobilka, která kdysi Itálii postavila na 4 kola, donedávna bojovala o přežití. Dnes už je naštěstí v černých číslech a pomýšlí na další využití slavného jména italské historie - Abarthu.

Už dříve jsme vám přinesli informace o dvou modelech, v jejichž názvech by se jméno Abarth mělo objevit - Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth. Tento přídomek nebude znamenat nic jiného, než že budeme mít tu čest se sportovními verzemi základních modelů nabídky. Fotografům se podařilo zachytit prototypy obou vozů při společném testování na Nürburgringu.

U obou vidíme upravený přední nárazník se zvětšenými vstupy vzduchu a velká kola. A zatímco pětistovka boduje svými vstupy vzduchu v kapotě a červeně lakovanými brzdami s vrtanými kotouči, Punto zaujme upraveným zadním nárazníkem s náznakem difuzoru a dvojitou koncovkou výfuku. Těžko říct, kdo vypadá lépe. A co bude pod kapotou? Na AutoRevue.cz jste mohli vidět video, ve kterém se mluví o 200 koňovém motoru pro menšího z Fiatů, ale naše zdroje mluví o přece jen reálnější hodnotě 150 koní. Mezi námi, to na tunové autíčko není málo ani náhodou. U většího panují ještě větší dohady. Některé zdoje uvádějí 150 koní, jiné 180 či 200 a někde se dokonce píše i o nafťácích. Nechme tedy tuto otázku otevřenu, on nám Fiat jistě brzo prozradí víc.

Abarth 001.jpg Abarth 002.jpg Abarth 003.jpgfoto @ Automedia
Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth společně


Fiat 500 abarth 001.jpg Fiat 500 abarth 002.jpg Fiat 500 abarth 003.jpg
Fiat 500 abarth 004.jpg Fiat 500 abarth 005.jpgfoto @ Automedia
Fiat 500 Abarth

Fiat Grande Punto Abarth 001.jpgFiat Grande Punto Abarth 002.jpgFiat Grande Punto Abarth 003.jpg
Fiat Grande Punto Abarth 004.jpgFiat Grande Punto Abarth 005.jpgfoto @ Automedia
Fiat Grande Punto Abarth

BMW X6 v plné parádě

Teprve nedávno jsme vám přinesli informaci o chystané novince v nabídce BMW, modelu X6, a už tu jsou fotky auta s minimálním maskováním.

Potvrzuje se, že X6 nebude mít na automobilovém trhu konkurenta. Ještě nikdo se nepokusil zkřížit 4-dveřové kupé s SUV. Výsledek je ale určitě zajímavý. Posuďte sami.

BMW X6 001.jpg BMW X6 002.jpg BMW X6 003.jpg
BMW X6 004.jpg BMW X6 005.jpg BMW X6 006.jpg
BMW X6  Foto @ Automedia

Volkswagen Scirocco: legenda se vrací

V historii Volswagenu není mnoho aut se sportovními ambicemi, ze kterých se stala kultovní auta. Snad jsem na žádný model nezapomněl, ale myslím, že byly jen dva - Golf GTI a Scirocco.

Zatímco GTI přežilo všechny bouře, Scirocco to štěstí nemělo. Původně to bylo malé sportovní kupé postavené na podvozku tehdejšího Golfu a prodávané postupně ve dvou generacích mezi lety 1975 až 1991. Pak ho nahradil model Corrado. Byť to bylo vynikající auto, netrefilo se do tehdejší chuti zákazníků, a tak byla jeho výroba v roce 1996, po pouhých čtyřech letech od zahájení, předčasně ukončena. Nyní je ale jiná doba a auta jako je nové GTI se prodávají jako housky na krámě. To vedlo VW k nápadu oživit legendu a hned si ho taky na pařížském autosalonu v roce 2006 otestoval prezentací prototypu IROC.

Reakce publika byly více než příznivé, a tak se dnes můžeme podívat na fotografie z testování prototypu Scirocca v Údolí smrti. Očekává se, že Scirroco bude sdílet podvozek s coupé-cabrio modelem Eos a že si zachová agresivní vzhled IROCu, což naznačuje i to málo, co z testovacího kousku vidíme.

Pod kapotou se objeví motory z coupé-cabria Eos, počítat tedy lze s benzinovým čtyřválcem 2,0 TFSI a šestiválcem 3,2, nasazení naftového 2,0 TDI si zřejmě VW neodpustí, i když pod kapotou Scirocca bude působit trochu nepatřičně.

Zatím nepadlo slovo o tom, kdy by se mělo nové Scirocco oficiálně představit veřejnosti, ale vzhledem k zjevně pokročilé fázi testování bychom se nedivili, kdyby se tak stalo již na jaře příštího roku v Ženevě.

VW Scirocco 001.jpg VW Scirocco 002.jpg VW Scirocco 003.jpg
VW Scirocco 004.jpg VW Scirocco 005.jpg VW Scirocco illustration.jpg
Volkswagen Scirocco při testech v USA   Foto a ilustrace @ automedia

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud