Tunerskou společnost Kelleners Sport u nás budou znát jen opravdoví fanoušci. To ale nemění nic na tom, že pánové umí.
Kelleners u nás není příliš známý, mezi zasvěcenými ale patří k ortodoxním úpravcům, kteří vynechávají laciné cetky a soustředí se na reálné výkony. Těm ovšem dnešní doba příliš nefandí, a tak, i když je spolu s Hartgem a Hamannem považován za nejrenomovanější německé úpravce BMW, o něm mezi běžnými spotřebiteli není příliš slyšet.
Poslední dílo pánů od Kellenerse je postaveno na základu trojkového sedanu 330i. Tento vůz osadili novými 19" koly z lehké slitiny s vlastním designem a přidali k tomu doplňky vpředu, vzadu a na boku vozu. Tedy jakýsi tunerský standard.
K tomu přidali i nové tlumiče a pružiny, které poslaly vůz trochu blíže k zemi a také zlepšili jízdní vlastnosti. Zapomenou se nesmí ani na posílené brzy, které budou vhodnější pro sportovní využití vozu. Stále tedy jakýsi standard.
Nestandardní úpravu naleznete pod kapotou. Řadový šestiválcový třílitr totiž převrtali a zvýšili tak objem na 3,2 l. Díky tomuto zásahu, úpravě řídící jednotky, změně sání a výfuku dokázali z motoru vydolovat výkon 225 kW (306 k) a točivý moment 341 Nm. Výkon je tedy na úrovni přeplňované verze 335i.
O dynamice upraveného vozu nejsou dostupné žádné informace, ale velmi zajímavá je maximální rychlost. Takto upravený bavorák totiž umí jet až 278 km/h, což je na daný výkon velmi solidní.
Kelleners BMW 330i