A máme zde první laděné provedení nového SUV Cayenne s hybridní pohonnou soustavou. Na zoubek se mu podívala firma SpeedART.
Inu, jde poněkud proti smyslu samotné existence vozu s hybridním pohonem, aby z něj byl dolován výkon, což s sebou nese zvýšení spotřeby a emisí CO2. Ale co už, zákazníci jsou různí a nabídka pouze kopíruje jejich požadavky. Nyní přichází společnost SpeedART se svojí modifikační sadou, jež je určena pro všechny, kteří si sice pořídili Porsche Cayenne v novém provedení Hybrid, ale chtějí se odlišit od šedého průměru. Dostanou výrazně výkonnější vůz, ovšem nepřijdou o možnost krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon, během níž klesnou přímá spotřeba paliva i emise na nulu. Alespoň na chvíli.
Německá firma SpeedART připravila posilovací kúru pro zážehový, přeplňovaný šestiválec TSI s objemem 3,3 l, jehož výkon poskočil ze standardních 333 koní (244 kW) na 407 koní (298 kW). V kombinaci se silou elektromotoru tak upravený Cayanne Hybrid dává 450 koní (330 kW), což sníží čas potřebný pro zrychlení z klidu na 100 km/h z 6,5 na 6,0 s a naopak zvýší nejvyšší rychlost o 10 km/h na výsledných 252 km/h. Součástí modifikační sady je také nový výfukový trakt s agresivním zvukem a dvěma páry kulatých koncovek o průměru 100 mm.
Na první pohled si na novém díle od SpeedARTu všimneme dvaadvacetipalcových kovaných ráfků, přičemž firma tvrdí, že jsou stejně těžké jako původní kola s průměrem 21 palců, takže by neměly nijak ovlivnit spotřebu. Ráfky nazouvají pneumatiky o rozměru 275/30 ZR22 vpředu a 315/30 ZR22 vzadu. SpeedART nabízí také lakování s bleděmodrými akcenty a sadu pro snížení světlé výšky, a to jak pro vozy s pneumatickým, tak i pro ty s konvenčním pérováním vinutými pružinami. Modifikace interiéru se omezily pouze na instalaci nového měřiče tlaku kompresoru na palubní desce a šedý podklad stupnice otáčkoměru.
Porsche Cayenne Hybrid od SpeedARTu