Mletí plastů, aplikace pro údržbáře, lokomotivy na CNG. Audi vzalo pojem „ekologická výroba“ hezky od podlahy.
Koncept elektrického Audi e-tron GT jsme viděli již v roce 2018. Automobilka nyní oznámila, že v modernizovaném výrobním závodě Böllinger Höfe právě spustila výrobu produkční verze vozu, který bude možné objednat od jara příštího roku. Zároveň také uvádí, že žádné jiné auto v historii značky nebylo na výrobu takhle rychle připraveno.
Výrobní závod Neckarsulm už má totiž s bateriovými vozy zkušenost, vyrábí se zde hybridní verze modelů A6, A7 a A8. Celá fabrika je nyní karbonově neutrální, využívá se zde především ekologicky získaná elektrická energie a teplo z obnovitelných zdrojů. I k dopravě po objektu se používají lokomotivy s pohonem na CNG či na elektřinu.
Šetření je zde prioritou číslo jedna, spousta spotřebních materiálů má ve fabrice vlastní koloběh. Jde například o opětovné zpracování hliníku. I ty nejmenší zbytky z procesu výroby se vrátí k dodavatelům, který je opět zpracuje pro další použití. Stejné je to i s plasty, které se rozemelou a vyrábí se z nich vlákna pro zpracování v 3D tiskárně.
Výroba a montáž karoserie se obejde bez papírů, vše se řeší elektronicky. Dokonce i údržbáři mají vlastní aplikaci, aby své protokoly nemuseli vyplňovat na papíře. Později se plánují i digitální štítky pro logistickou část výroby. Nejvýkonnější elektromobil značky bude sdílet platformu s Porsche Taycan. Jeho 590 elektrických koní bychom už brzy měli slyšet.