Mazda představila modernizovanou verzi svého středního modelu Atenza, v Evropě známého jako Mazda6.
Pro modelový rok 2011 si Atenza, tedy Mazda 6, přiváží decentně omlazené linie a jemně odladěný podvozek, ale především zcela nový dvoulitrový čtyřválec DISI s přímým vstřikováním benzínu. Tím se pochlubí i třetí generace modelu Mazda 5 připravená k premiéře na březnovém autosalonu v Ženevě a my jsme vám ji představili na tomto místě. O této pohonné jednotce zatím nemáme detailnější informace, ale vše nasvědčuje tomu, že v obou modelech půjde o tentýž motor.
Na první pohled se vůz vyznačuje křivkami karosérie přizpůsobenými aktuálním značkovým trendům, Mazda6 tak nově adoptovala i výraznou pětiúhelníkovou masku chladiče. Nový přední nárazník hostí ve svých krajích výraznější vstupy pro chladicí vzduch, přepracovány byly zadní sdružené světlomety a seznam modifikací zakončují nové ráfky kol o průměru sedmnáct a osmnáct palců.
Změny v interiéru jsou zdánlivě ještě méně výrazné než na karosérii, kromě dílčích úprav některých ovladačů se omezují prakticky jen na černočerné, lesklé obklady středové konzole, okolí tlačítek audiosoustavy a ventilace a rámečku řadicí páky, dostaly se též na ramena volantu. Svoji roli dostaly i populární chromované rámečky, jež se nachází okolo ovladačů klimatizace či na hlavici řadicí páky a vnitřních madlech dveří.
Japonská automobilka ve své strohé prezentaci dále uvádí, že při modernizaci modelu Atenza pro modelový rok 2011 sáhla k rekalibraci posilovače řízení a závěsů kol, což má v úhrnu přinést citlivější ovládání, vyšší komfort jízdy a lepší směrovou stabilitu ve vyšších rychlostech.
Ačkoli Mazda o změnách na vozech řady 6 určených k prodeji v Evropě nebo USA zatím nehovoří, lze předpokládat, že se s nimi na vlastní kůži setkáme již během letošního roku a od modifikací provedených na typu Atenza se nijak lišit nebudou.
Mazda 6
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5