Francouzská automobilka Citroën opustí své legendární hydropneumatické odpružení kvůli nákladům, ale už pracuje na náhradě. Dokonce již příští rok by se měla nová generace komfortního podvozku dostat do sériové výroby a do prodeje jako příplatková výbava.
Celý projekt se jmenuje Citroën Advanced Comfort a automobilka ho testuje na prototypu Citroënu C4 Picasso. Celkem získala přes třicet nových patentů a asi největší inovací je design podvozku. Přesto bude využívat klasické tlumiče a pružiny, ovšem se speciálními hydraulickými „dorazy“ pro kontrolu stlačení a roztažení.
Podle Citroënu bude jízda s novým podvozkem připomínat cestování na létajícím koberci. Spolu s novým podvozkem upravil Citroën také technologii lepení, tmelení a sváření dílů podvozku a karoserie, což má nejen o 20 % zvýšit torzní tuhost, ale také snížit hluk od podvozku a přenos vibrací do kabiny.
Nejde ale jenom o samotný podvozek. Citroën zapracoval i na designu sedaček a vyvinul nový typ polstrování s tvarovou pamětí, které se lépe přizpůsobí různým tvarům a hmotnostem postav. Spolu s Citroënem dostanou od roku 2017 nové vymoženosti také vozy značky DS.