50
Fotogalerie

Detroit 2012: velký přehled novinek

Právě probíhající autosalon v Detroitu je opět především místem premiér amerických novinek. A tentokrát je nač se těšit.

Kapitoly článku:


Právě „Detroit“, jinak též NAIAS, resp. North American International Auto Show, je i letos prvním z významných světových autosalonů. Těšit se můžeme především na novinky amerických značek (ale zdaleka nejen nich), přičemž není divu: NAIAS je zasazen přímo v kulisách Detroitu, tradičního střediska automobilové produkce USA.

Pro novináře je detroitský autosalon přístupný již od tohoto pondělí a teprve v sobotu se otevře zrakům nejširší veřejnosti. V následujících kapitolách najdete podrobnosti k nejdůležitějším novinkám, jaké zde již zazářily, případně ještě zazáří.

Nebude chybět předznamenání nové generace Fordu Mondeo v podobě druhé generace domácího Fordu Fusion, z Alfy Giulietty odvozený Dodge Dart ani Cadillac ATS doplňující nabídku luxusní značky koncernu General Motors směrem dolů.

Za zmínku jistě stojí také některé studie, které v tomto seznamu nelze opomenout. Z „přespolních“ luhů a hájů pak přicházejí novinky (pravda v řadě případů pouze národní, nikoli světové) typu Mercedes-Benz SL, Porsche 911 Cabrilet, Scion FR-S (americká verze dvojčat Toyota GT 86/Subaru BRZ) nebo působivého konceptu sportovního vozu Lexus LF-Lc. Ale dost řečí, pojďme na to.    

Audi Q3 Vail (studie)

Audi Q3 Vail je vlastně jen modifikací stávajícího sériového kompaktního SUV Audi Q3. Vůz se však vyznačuje řadou specifických doplňků na karoserii i uvnitř ní, a v neposlední řadě též výkonným motorem. Zvenčí si všimneme především lakování Energy Red a matově šedých ochranných prvků v kombinaci s leskle černými detaily a imitacemi hliníku.

V prototypu Q3 Vail dosahuje výkonu 314 koní (231 kW) a točivého momentu rovných 400 Nm, který je skrze sedmistupňovou převodovku S Tronic a soustavu quattro přenášen na kola obou náprav. Audi Q3 Vail má zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,5 s a dosáhnout rychlosti 262 km/h.

Audi Q3 Vail 02.jpgAudi Q3 Vail 04.jpgAudi Q3 Vail 15.jpg 
Audi Q3 Vail

Bentley Continental V8

Po devíti letech výroby stávající generace řady Continental vůbec poprvé přichází motor s počtem válců nižším než 12. Osmiválce se navíc vyznačují pozměněnou přídi s leskle černými mřížkami, novými koncovkami výfuků nebo firemními logy s rudými nápisy Bentley, specifická je také nabídka 20 a 21 palcových litých kol.

Nový motor z koncernové líhně VW Group má objem 4,0 l a postaven byl s tím, že se objeví i v dalších volkswagenech (zejména značky Audi). K dispozici bude pro obě verze Bentley Continental, tedy kupé GT i kabriolet GTC. Dosahovat má výkonu rovných 500 koní (368 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 6600 Nm v rozmezí od 1 700 do 4 000 ot./min.

Bentley Continental V8 (1).jpgBentley Continental V8 (11).jpgBentley Continental V8 (2).jpg 
Bentley Continental V8

BMW 3 (F30)

Nová „trojka“ se má podle tvrzení šéfa BMW Norberta Reithofera znovu vyšvihnout do sedla a stát se „nejsportovnějším sedanem své třídy a nabídnout čistou radost z jízdy té nejvyšší kvality“. Zda nejde jen o marketingové proklamace, to ukáže až realita.

Šestá generace BMW 3 (F30) oproti té dosavadní narostla do všech směrů. Stojí na podvozku s rozvorem náprav prodlouženým o 50 mm na 2 810 mm a rozchodem kol rozšířeným o 37 mm vpředu a o 47 mm vzadu, přičemž karoserie sedanu je nyní o 93 mm delší než dosud.

BMW 3 008.jpgBMW 3 025.jpgBMW 3 083.jpg 
BMW 3 (F30)

Chrysler

Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.

Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Chrysler 300 • Chrysler Voyager

Doporučujeme

Články odjinud